Wednesday 23 July 2014

درخراسان و مصر و شام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (شاه نعمت الله ولی) 38


درخراسان و مصر و شام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (شاه نعمت الله ولی)



بعد از چند روز درگيري "جرف الصخر" از دست نیروهای نوری المالکی خارج شد و  به تصرف مخالفان درآمد . مخالفان مسلح اعلام كردند كه سلاحها و تجهيزات ارتش مالكي را به غنيمت گرفته و تعدادي از شبه نظاميان را اسير كرده‌اند.
5682-IMG_6980-2_copy
درگيري شديدي در منطقه العامريه در بغداد درجريان است و مخالفان نوری المالکی میکوشند تا بر   مسجد جامع "اخوه الصالحين" را تسلط یابند

 در همین حال سایتهای وابسته به سپاه پاسداران با انتشار تصاویری مدعی از تشکیل گردانهای رزمنده شیعه برای حفاظت از کربلا و نجف و سامرا میدهند
5680-IMG_6967-2_copy


تلويزيون التغيير 22 ژوئیه 2014 
درگيري بين انقلابيون و نيروهاي دولتي در منطقه الروبعيه دربابل 
« انقلابيون بابل به تلويزيون التغيير گفتند كه درگيريهاي سنگيني بين نيروهاي دولتي پشتيباني شده با شبه نظاميان ازيك سو و انقلابيون از سوي ديگر در منطقه الروبعيه در جرف الصخر واقع در شمال استان درگرفت كه منجر به وارد آمدن خسارات سنگيني به ارتش شد به‌طوري‌كه 7نفر از شبه نظاميان تروريست پشتيبان نيروهاي دولتي اسير شدند.علاوه بر آن 4 دستگاه خوردو هامر و زرهي در درگيريهاي مذكور منهدم شد. در همين رابطه انقلابيون بابل گفتند كه تصفيه خانه آب موجود در منطقه الروبعيه را از كنترل نيروهاي مالكي خارج كرده‌اند. منابع التغيير گفتند كه در پاسخ به پيشروي انقلابيون، مناطق العبدويس و الفارسيه و الروبعيه وابسته به بخش جرف الصخر -توسط نيروهاي مالكي - باتوپ باران و بمباران هوايي هدف قرارگرفت. ». 
تلويزيون التغيير 21 ژوئیه 2014 
انقلابيون با ارتش مالكي و شبه نظاميان كمكي آنها در منطقه البوعبيد درگير شدند



« 5678-IMG_6963-2_copyشوراي نظامي الانبار به تلويزيون التغيير اعلام كرد كه انقلابيون با ارتش مالكي و شبه نظاميان كمكي آنها كه تلاش مي‌كردند در منطقه آلبو عبيد ازتوابع شهرستان گرمه درشرق فلوجه پيشروي كنند درگير شدند كه منجر به منهدم شدن سه دستگاه تانك و دو دستگاه هامر نيروهاي دولتي شد، در همين حال انقلابيون به يك خانه در منطقه آلبوعبيد حمله كردند كه در آن گروهي ازشبه نظاميان دولتي پناه گرفته بودند. ». 
تلويزيون التغيير 21 ژوئیه 2014 
در بمباران كور شهر فلوجه توسط ارتش مالكي 42نفر كشته و مجروح شدند 
« در جريان بمباران كور شهر فلوجه توسط ارتش مالكي 42نفر كشته و مجروح شدند. يك منبع پزشكي در بيمارستان عمومي فلوجه گفت كه بيمارستان جنازه 15 شهيد كه در ميان آنها چهار كودك و يك زن وجود دارد را تحويل گرفته است هم‌چنين 27نفر مجروح شده‌اند كه خانه‌هايشان توسط موشك و توپخانه سنگين و بشكه‌هاي انفجاري در مناطق حي الجمهوريه و سبع نيسان و الاندلس و المعلمين مجروح شده‌اند. هم‌چنين در الگرمه در اثر تجديد آتشباري ارتش مالكي بر مناطق متعدد در اين شهرستان 6تن مجروح شدند كه 4تن از آنان كودك بودند يك منبع در بيمارستان الگرمه گفت بيمارستان مجروحيني را كه در اثر پرتاب بشكه‌هاي انفجاري مجروح شده بودند تحويل گرفت كه در ميان آنها 4تن كودك بودند و يكي از آنها وضعيتش وخيم بود. تعداد اين بشكه‌هاي انفجاري 6عدد بود كه مناطق جنوبي و ميانه اين شهرستان را هدف قرار داده بود. هم‌چنين يكي از اين بشكه‌هاي انفجاري اداره كشاورزي الگرمه را كه در قسمت جنوبي اين شهرستان در منطقه آلبوعبدالعوده واقع است هدف قرار داد كه منجر به وقوع زيانهاي گسترده به ساختمان آن و خانه‌هاي مجاور آن گرديد. ». 
تلويزيون الرافدين 21 ژوئیه 2014 
اثيل النجيفي درباره كنفرانس امان اظهار خوشبيني كرد 
« اثيل النجيفي، استاندار نينوا، نسبت به تأثير گذاري كنفرانس حمايت از انقلاب و نجات عراق، كه در امان برگزار شد، در آرام كردن وضعيت عراق به‌صورت مستقيم يا غيرمستقيم اظهار خوشبيني كرد. وي اين كنفرانس را، كه به بسياري از طرفهاي سياسي فرصت ظاهر شدن در صحنه عراق را داد، گامي مهم توصيف كرد. وي همه جريان‌هاي سياسي را فراخواند تا خواسته‌هاي كنفرانس را، با ديدي فراگير، مورد بررسي قرار دهند.». 
تلويزيون التغيير 21 ژوئیه 2014 
يك جوان استراليايي، عامل حمله مرگبار انتحاري پنجشنبه بغداد 
سايت راديو فرانسه 21 ژوئیه 2014« مقامات دادگستري استراليا امروز، دوشنبه اعلام كردند كه عامل حمله انتحاري مرگبار پنجشنبه گذشته در بغداد، يك جوان 18ساله استراليايي بوده است. اين جوان استراليايي با منفجر كردن بمبي كه با خود حمل مي‌كرد، كشته شد. به‌نوشته مطبوعات استراليا، اين جوان 18ساله استراليايي در گروه داعش با نام "ابوبكر الاستراليا" شناخته مي‌شد. وي در سال 2013 ميلادي ملبورن را براي پيوستن به گروههاي جهادي به مقصد عراق و سوريه ترك كرده بود. جرج برانديس وزير دادگستري استراليا اين خبر را كه عامل يكي از حملات انتحاري پنجشنبه گذشته در بغداد يك جوان 18ساله استراليايي بوده است، تأييد كرد. مسئولان استراليايي نسبت به اين رويداد، ابراز نگراني كردند. در بيانيه دادگستري استراليا تصريح شده است كه اين دومين باري است كه يك استراليايي در عراق و سوريه اقدام به حمله انتحاري كرده است. وزارت امور خارجه استراليا در ماه گذشته اعلام كرد كه نزديك به 150 استراليايي كه تعدادي از آنان دو مليتي هستند، از سوي گروههاي جهادي در عراق و سوريه براي نبرد وعمليات تروريستي آموزش ديده‌اند.». 
سليم الجبوري: جلسه چهارشنبه كه رئيس‌جمهور انتخاب مي‌شود، بدون توافقات سياسي است 
« سليم الجبوري رئيس مجلس نمايندگان عراق گفت كه جلسه روز چهارشنبه كه قرار است رئيس‌جمهور انتخاب شود، بدون توافقات سياسي است. الجبوري در كنفرانس مطبوعاتي در بغداد گفت كه بسياري از كانديداها زندگينامه‌هاي خود را ارائه كرده‌اند و مجلس با همه يكسان برخورد مي‌كند. اين منصب سهميه ائتلاف كردستاني است كه تاكنون نتوانسته است به اختلافات خود پايان دهد و يك كانديدا براي رياست‌جمهوري كشور معرفي كند». 
تلويزيون الجزيره 22 ژوئیه 2014 
شوراي امنيت سازمان ملل سركوب مسيحيان موصل توسط دولت اسلامي را محكوم كرد 
«شوراي امنيت سركوب سيستماتيك دولت اسلامي عليه اقليتها در عراق به‌ويژه عليه مسيحيان موصل را محكوم كرد. شوراي امنيت گفت كه تهاجمات سيستماتيك و گسترده عليه غيرنظاميان به علت ريشه‌هاي مذهبي، نژادي يا ايمان آنان مي‌تواند جنايت ضدبشري محسوب شود و عاملان آن مورد حسابرسي قرار خواهند گرفت». 
تلويزيون الجزيره 22 ژوئیه 2014 
سليم الجبوري: هدف قرار دادن مسيحيان و بقيه در استانهاي مختلف و خونهايي كه ريخته شده را كارهايي شنيع قلمداد مي‌كنيم و مجلس آن را محكوم مي‌كند 
« [اظهارات سليم الجبوري در كنفرانس مطبوعاتي] سليم الجبوري رئيس مجلس اقدامات شنيعي كه مسيحيحان در موصل را هدف قرار داده است و مردم بيگناه را در چند استان هدف قرار داده است نتيجه‌اش تعداد زيادي آوارگان و رانده شدگان بوده است و اين هدف قرار دادن مطلقاً به غيرت عراقي ربطي ندارد و مطلقاً اخلاق عراقيان در رفتارشان با همديگر را نشان نمي‌دهد. ما به اين هدف قرار دادن مسيحيان و بقيه در استانهاي مختلف و خونهايي كه ريخته شده را كارهايي شنيع قلمداد مي‌كنيم و مجلس آن را محكوم مي‌كند و احساس مي‌كنيم كه به اين افعال بايد پاسخ داده شود و اينكار ميسر نيست مگر با ايجاد نهادهاي دموكراتيك قابل اعتبار كه با انتخاب رئيس‌جمهور و تعيين نخست‌وزير شروع مي‌شود. 
مجموعه اولويت‌ها وجود دارد كه خواستيم آن را روشن كنيم و اين اولويت‌ها را در مرحله آينده در پيش مي‌گيريم كه برجسته‌ترين آن: روند سياسي و دموكراتيك بايستي روي مسير درست برگردانده شود ، مجموعه اي از قوانيني حساس ومهم وجود دارد كه بايد تصويب شود كه در مقدمه آن موضوع بودجه سال است، مردم عراق از مجلس انتظار دارند كه بودجه را تصويب كند و كميته‌هاي موقتي براي گرفتن نظر و آراي طرفهاي اجرايي درباره بودجه را تعيين مي‌كنيم كه طي روزهاي آينده انجام خواهد شد. هم‌چنين تمايل جدي داريم كه همكاري مشتركي با همه ارگانها داشته باشيم. امروز با رئيس هيأت قضايي دكتر مدحت المحمود ديداري مستقيم و با صراحت داشتيم هم‌چنين با طرفهاي اجرايي نيز ديدارهايي داشتيم واحساس مي‌كنيم كه اين همكاري مشترك بين ارگانهاي اجرايي و قانون گذاري و قضايي روند حركت ما را در مرحله آينده تعيين مي‌كنند. تمايل داريم كه بنوعي انسجام و تكامل بر پايه احترام گذاشتن به سه قوه و همكاري بين آنها طي مرحله آينده وجود داشته باشد....».:

No comments:

Post a Comment