Thursday 17 July 2014

درخراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (شاه نعمت الله ولی) 32


   درخراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (شاه نعمت الله ولی)

399183_995
شایعه برکناری نوری المالکی از کرسی نخست وزیری عراق به روزنامه های صبح امروز ایران هم رسید
پس از انتخاب احمدسلیم الجبوری از شخصیتهای سیاسی مستقل و میانه روی عراقی که در سالهای گذشته مخالف سرسخت سیاستهای فرقه ای و تفرقه افکن نوری المالکی درعراق بود به ریاست پارلمان عراق، حسن دانایی فرد که به عنوان سفیر رژیم ایران در عراق فعالیت میکند بااو دیدار و گفتگو کرد.
اگرچه هنوز نام و شخصیت اشخاصی که قرار است عهده دار ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق  بشوند در پرده ابهام است، اما به نظر میرسد که حتی حامیان مالکی نیز از حفظ او در قدرت انصراف حاصل کرده باشند. مقامات دیپلماسی رژیم ایران از احمد سلیم الجبوری برای مسافرت به ایران دعوت کرده اند و معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی از سفر هفته آینده سلیم الجبوری رئیس جدید پارلمان عراق به تهران خبر داد.
نشست تروئیکای اتحادیه بین المجالس در تهران، سی و یک تیرماه
 به گزارش سایت تابناک حسین شیخ‌الاسلام  معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس در خصوص نشست بین المجالس کشورهای اسلامی، گفت: سه‌شنبه هفته آینده تهران میزبان کنفرانس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی است. از رئیس  جدید مجلس عراق هم برای شرکت در این نشست دعوت شده است و  سلیم الجبوری رئیس جدید پارلمان عراق نیز برای حضور در این کنفرانس به تهران می‌آید.این نشست با حضور کشورهای ایران، سودان و مالی برگزار می‌شود که در این میان از پاکستان، سوریه، فلسطین و عراق هم برای حضور در کنفرانس دعوت شده است.
حسین شیخ الاسلام دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه و قدس همچنین شب گذشته در گفت‌گوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی« پیامدهای منطقه ای و بین المللی تبدیل انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک» ایران حضور یافت و پیرامون تحولات این روزهای نوار غزه و  به ایراد سخن پرداخت، و مدعی شد  طرح صلحی که مصر برای توقف درگیری ها در فلسطین اشغالی ارائه کرده، توطئه ضد فلسطینیان است.

شیخ الاسلام مدعی شد که  راهبرد اسرائیل در جنگ با فلسطینیان شکست خورده و نپذیرفتن طرح صلح مصری ها از جانب مقاومت طبیعی است زیرا ارتش رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی ندارد و نیروی محاسباتی اطلاعاتی آن تضعیف شده است و اگر ارتش رژیم صهیونیستی فروبپاشد این رژیم از بین می رود و به همین دلیل  باید راهکارهایی تبیین شود که مسئله فلسطین به مسئله نخست جهان اسلام تبدیل گردد.
شیخ الاسلام معاون بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی  همچنین ادعاهای رئیس دولت نهم و دهم را تکرار کرده و گفت:بهتر است صهیونیست ها به اروپا و روسیه که از آنجا به سرزمین های اشغالی آمده اند بازگردند زیرا آن مناطق برایشان امن تر است.


No comments:

Post a Comment