Saturday 26 July 2014

ظهور هواداران و داعیان داعش در بعضی از شهرهای ایران


   ظهور هواداران و داعیان داعش در بعضی از شهرهای ایران


images-ardebil
اخيراً افرادي با لباس‌ها و سرو وضعي شبيه عناصر داعش در حاشيه شهرها به ويژه در مركز استان اقدام به سر دادن شعارهاي خاص و دعوت از مردم براي پيوستن به آنها مي‌كنند كه موجب ايجاد رعب و وحشت در اهالي شده‌اند.
خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي از اردبيل گزارش داد:در آخرين بار  در استان اردبيل اقوام مختلف ترك و كرد وشيعه و سني درشهرها و مناطق عشايري و روستاها پراكنده ساكن هستند. اين استان داراي حدود400 كيلومتر مرز مشترك با كشور آذربايجان است كه با توجه به حضور گسترده عوامل رژيم صهيونيستي در جمهوري آذربايجان اين منطقه از حساسيت زيادي برخوردار است. ضمناً سالانه صدها هزار نفر از اين كشور بدون ويزا و كنترل لازم وارد استان اردبيل مي‌شوند و اين وضعيت موجب مخاطراتي مي‌شود كه مواظبت‌ها و مراقبت‌هاي ويژه‌اي را طلب مي‌كند.

* استراليا هم در معرض خطر تروريسم تكفيري بعد از بازگشت اتباع استراليائي به كشورشان قرار گرفته است. برآوردهاي اوليه حاكي از آن است كه حدود 200 مسلمان استراليايي با تبار لبناني (و اصالتاً از اهالي تريپولي در شمال لبنان) در سوريه حضور يافته‌اند. حدود 100 نفر نيز از ديگر مليت‌هاي مسلمان ساكن استراليا به همراه "جبهه النصره" درحال جنگ هستند كه البته امسال اين آمار دو برابر شده است. مقامات استراليائي اين وضعيت را يك تهديد مي‌دانند زيرا اين جوانان افراطي تهديدي دائمي و بالقوه براي امنيت استراليا در دراز مدت به خصوص پس از بازگشت به كشورشان خواهند بود. سازمان امنيت استراليا تحقيقاتي را پيرامون نفوذ جنگجويان استراليايي در سوريه بر ديگر جوانان در استراليا شروع كرده است. مسئولين اين سازمان معتقدند كسانيكه از اين فضا بر مي‌گردند آمادگي بسياري براي ايجاد خشونت و درگيري در كشور دارند به خصوص كه آموزش‌هاي نظامي بسياري ديده و با ديدگاه افراطي بسياري عجين بوده‌اند

No comments:

Post a Comment