Wednesday 23 July 2014

درخراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی) 39


   درخراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی)

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشته است که نوری مالکی نخست وزیر عراق، در حال از دست دادن حمایت شخصیت های شیعه و ایران برای دور جدید نخست وزیری است. 

iraq_cimetry
این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد عراقی که خواسته نامش فاش نشود، نوشته است که این تغییر رویکرد به اعضای ائتلاف دولت قانون که مالکی در راس آن قرار دارد نیز رسیده و احتمال می رود آن ها نیز در حمایتشان از او برای نخست وزیزی مجددش، تجدید نظر کنند. 
دبی-العربیه.نت فارسی/ وال استریت ژورنال به سفر هیئت های عالیرتبه دیپلماتیک و سیاسی ایرانی به عراق در روزهای اخیر و برگزاری جلساتی در بغداد و نجف توسط آن ها اشاره کرده و به نقل از مقام ارشد عراقی نوشته است: «در این جلسات به هیئت های ایرانی گفته شد که اعتماد همه از نوری مالکی سلب شده و تنها دایره ای از وفاداران و نزدیکان نخست وزیر همچنان به او اعتماد دارند.»
بنا بر این گزارش، یک مقام بلندپایه عراقی دیگر که در جریان جزئیات نشست های هیئت های بلندپایه ایرانی قرار دارد، در این باره گفته است: «تهران به طور جدی در حال کاهش حمایت خود از نوری مالکی به عنوان نامزد پست نخست وزیری عراق است.»
این در حالی است که بسیاری از شخصیت های شیعه عراقی به صف مخالفان مالکی پیوسته اند. 
ائتلاف دولت قانون در انتخابات اخیر پارلمانی عراق، بزرگترین فراکسیون پارلمان را از آن خود کرده اما اکثر کرسی ها را از آن خود نکرده است. از این رو ناچار است برای تشکیل دولت با فراکسیون های دیگر ائتلاف کند. 
نوری مالکی همچنان بر نخست وزیری خود اصرار دارد. سنی ها و کردها که بحران کنونی عراق را نتیجه مدیریت او می دانند و او را به دیکتاوری و فرقه گرایی متهم می کنند، با این مساله مخالف هستند. برخی رقبای شیعه مالکی هم به صف مخالفان نخست وزیری مجدد او پیوسته اند. 
بن بست سیاسی و اختلاف بر سر نخست وزیر، عالی ترین مقام اجرایی این کشور در حالی جریان دارد که این کشور با عملیات بی سابقه شبه نظامیان تندرو و در راس آن ها گروه دولت اسلامی موسوم به داعش روبرو است. 
داعش ماه گذشته در حمله ای ناگهانی، مناطق وسیعی از شمال عراق را تصرف کرد. این گروه در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است.

No comments:

Post a Comment