Monday 7 July 2014

کتاب لوئی ماسینیون در باره "منصور حلاج" یک کتاب براندازانه است!!!


   کتاب لوئی ماسینیون در باره "منصور حلاج" یک کتاب براندازانه است!!!

41ROnK3NPqL._
استادان و مستشرقان بزرگی بوده اند که  سالهای طولانی از عمر گرانبهای خودرا صرف تجسس و تحقیق درباره صوفیان و عارفان ایران و جهان اسلام نموده اند. از جمله آنها میتوان از پرفسور هانری کربن فرانسوی یاد کرد که بیش از صد اثر اساسی درباره تصوف و عرفان اسلامی از خود به یادگار نهاد. نباید فراموش کرد که این محقق و دانشمند بیریا و با صفا از شاگردان معنوی استاد "لوئی ماسینیون" فرانسوی  بود که برای نخستین بار با پژوهشی عمیق موفق به کاوش در زندگی منصورحلاج شد و او را به جهان غرب شناساند.
امروز شاهدیم که همان اشخاصی که از جنازه استاد ریشارد فرای آمریکایی، بلکه از خاکستر بجا مانده از پیکر او خائف و وحشت زده هستند، نسبت به هر بحثی که راجع به تاریخ تصوف و عرفان اسلامی صورت گیرد و درآن نگاهی نیز به"قوس زندگی منصور حلاج" صورت گرفته باشد احساس بیم و اضطراب مینمایند. مثلا از کتابهایی مانند "تذکره الاولیاء عطار نیشابوری" و "نفحات الانس من حضرات القدس نورالدین عبدالرحمن جامی" و سایر تذکره ها و حتی کتابهای تاریخ ادبیات واهمه دارند و اگر دستشان برسد بیگمان حذف این قسمت از این کتابها را شرط لازم برای صدور مجوز بازنشر آنها خواهند نمود!!
adyan-bayazid
وحشت تکفیریهای وطنی و احساس عجز و بیچارگی شان قابل توصیف نیست. فقط با مطالعه سایتهای ورشکسته آنها میتوان به عمق جهالت و نادانی آنها که سبب شایعه پراکنی و پرونده سازی میشود پی برد. مطلب زیر  در معاندت با منصور حلاج !!!!  از سایت تکفیری  ادیان نیوز به نظر میرسد:
ادیان نیوز: در سلوک عارفان حقیقی، مهم‌ترین و حساسترین امر، الگوگیری است. در صورتی که سالک در الگوگیری خود اشتباه کند نه تنها به مقصد نمی‌رسد بلکه دچار انحرافات شدیدی می‌شود. سالک برای رسیدن به کمال شایستة خویش باید از کانال تربیت درست بگذرد، تربیت دینی که برآمده از آموزه‌های مکتب کامل و جامع اسلام است و این امر محقق نمی‌شود جز با الگوگیری صحیح که متاسفانه صوفیان عارف نما از این امر تهی هستند ولی عارفان حقیقی از الگوهای شایسته و بی‌بدیلی برخوردارند.
cover.1773.200x200
ما در این نوشتار برآنیم تا نشان دهیم یکی از راه‌های شناخت عارفان حقیقی و صوفیان عارف نما «روش الگویی» آن‌ها، برای مریدان خود می باشد.
حال برای اثبات دروغ صوفیان عارف نما در تبعت از عرفان شاه نعمت الله ولی به بیان تفاوت روش الگویی صوفیان عارف نما و عارفان حقیقی می‌پردازیم.
شاه نعمت الله ولی در اشعار و بیانات خود الگوی خود را بایزید معرفی می‌کند.
آفتاب چرخ معنی بایزید
سایه خورشید اعلی بایزید
سید از صاحب دلانی لاجرم
کرده بر جانت تجلی بایزید
(دیوان شاه نعمت الله غزل ۷۸۴ صفحه ۲۵۵)
شاه نعمت الله ولی در جای دیگر الگویی عرفانی خود را دوباره بایزید معرفی می‌کند و بیان می‌کند:
بایزید است جان و هم جانان دل
بایزید است سرور و سلطان دل
بایزید است بایزید است بایزید
سید اقلیم هفت ایوان دل
(دیوان شاه نعمت الله غزل۹۹۴ صفحه۳۲۲)
علاقه شاه نعمت الله ولی به بایزید تا حدی است که بار‌ها در دیوان خود از وی به نیکی یاد می‌کند و وی را الگویی عرفانی خود معرفی می‌کند.
گفت سلطان صورت و معنی
باتو گویم که کیست آن یعنی
بایزید است و….

(دیوان شاه نعمت الله مثنوی۶ صفحه۵۴۹)
ستایش و الگوپذیری شاه نعمت الله ولی از بایزید به حدی است که در این نوشتار توان بازگو کردن آن نیست.

صوفیان عارف نما از جمله فرقه سیاسی ملاسلطان بیچاره برعکس شاه نعمت الله ولی الگویی برای خود انتخاب کردند که نه تنها مورد تایید شاه نعمت الله ولی نمی‌باشد بلکه در مواردی به نکوهش آن‌ها پرداخته است.

صوفیان عارف نما فرقه ملاسلطان بیچاره الگوی خود را حلاج معرفی کردند. با بررسی سخنرانی نورعلی تابنده و شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به این فرقه از جمله سخنگوی این فرقه مصطفی آزمایش به راحتی تاکید این فرقه بر رواج صوفیان عارف نما مشخص می‌شود. لازم به ذکر است به خاطر کوتاهی سخن فقط سخنرانی‌های اختصاصی در مورد حلاج را بیان می‌کنیم زیرا از سال ۸۸ تا کنون نزدیک به ۴۰ مورد به صورت پراکنده در مورد شخصیت حلاج صحبت شده است.
۱-برنامه اختصاصی مصطفی آزمایش در تاریخ ۲۰۱۲. ۱. ۱۱ درباره شخصیت و الگو گیری صوفیان عارف نما از حلاج

۲-سخنرانی اختصاصی نورعلی تابنده در تاریخ۱۳۹۰. ۵. ۲۰ درباره شخصیت و الگوگیری صوفیان عارف نما از حلاج
۳-لقب شهید تصوف، جانباز راه حق و… از طرف بزرگان صوفیان عارف نما به حلاج
۴-در کتب ریاض الساحه، ریاض العارفین، گلشن راز، که مورد تایید بزرگان صوفیان عارف نما فرقه ملاسلطان بیچاره است از الفاظ زیر برای الگو گیری فقرای این فرقه سیاسی به کار رفته است:
الف: شیخ سعید ابوالخیر: منصور در علو حالت و در عهد وی در مشرق و مغرب کسی چون او نبود.
ب: حلاج نیکو سخن می‌گفته و اسرار را حلاجی می‌کرده است. معجزه‌ای در همین زمینه از خود نشان داده است. از کنار یک انبار پنبه می‌گذشت اشاره کرد و دانه از پنبه بیرون آمد.
ج: گرد او عقربی دیدند که می‌گردید قصد کشتن کردند گفت دست از وی بدارید که ۱۲ سال است که ندیم ماست و گرد ما می‌گردد.
د: طایفه‌ای در بادیه او را گفتند ما را انجیر می‌باید دست در هوا کرد و طبقی انجیر‌تر پیش ایشان نهاد و یک بار دیگر حلوا خواستند طبقی حلوا شکری گرم پیش ایشان نهاد.

ر: شب اول که او را حبس کردند بیامدند و او را در زندان ندیدند و جمله زندان بگشتند و کس را ندیدند و شب دوم نه او را دیدند و نه زندان را و شب سوم او را در زندان دیدند گفتند شب اول کجا بودی و شب دوم تو وزندان کجا بودی گفت شب اول من در حضرت (پیشگاه خداوند) بودم از آن اینجا نبودم و شب دوم حضرت اینجا بود از آن، من و زندان هر دو غایب بودیم و شب سوم باز فرستادند مرا برای حفظ شریعت، بیایید و کار خود کنید.
اکنون به دلایل بطلان الگوی صوفیان عارف نما فرقه ملاسلطان بیچاره نزد عارف حقیقی شاه نعمت الله ولی می‌پردازیم:

۱-شاه نعمت الله ولی در آثار و اشعار خود هیچگاه از حلاج تعریف و تمجید نکرده است بلکه وی را نکوهش کرده است
از انا بگذر به حق میگو که حق
نعمت الله باشی و منصور بمان
(دیوان شاه نعمت الله غزل۱۲۲۸ صفحه۳۹۷)
۲-عدم تعریف و الگوپذیری شاه نعمت الله ولی از حلاج، به حدی که حتی یک غزل یا قصیده در مدح حلاج پیدا نمی‌شود (برعکس بایزید)
۳-رد و ناپسند بودن کتاب «طواسین» حلاج نزد شاه نعمت الله ولی
۴-رد سخن حلاج در مورد فرعون، ابلیس توسط شاه نعمت الله ولی
الگوپذیری شاه نعمت الله ولی از شخصیت پخته‌ای چون بایزید امری است که بر هیچ محققی پوشیده نمی‌باشد، شاه نعمت الله ولی بایزید را یک موحد کامل می‌دانست ولی صوفیان عارف نما هیچگاه در عمل از اعتقادات و الگوهای شاه نعمت الله ولی پیروی نکردند و الگوهای ساختگی خود را مقابل آن‌ها قرار دادند. یکی از دلایل بزرگنمایی حلاج و الگوپذیری از او توسط فرقه سیاسی ملاسلطان بیچاره، تحریک فقرا در فراخوان‌ها و اهداف سیاسی این فرقه می‌باشد.
با بررسی سخنرانی‌های بزرگان این فرقه متوجه می‌شویم که از فتنه ۸۸ نقش حلاج در این فرقه پر رنگ‌تر شده است. سخنرانی سال ۸۹ و ۹۰ بزرگان این فرقه نشان از اهمیت موضوع در الگو گیری فقرا از حلاج به وضوح مشخص می‌شود. آری صوفیان عارف نما الگوی سلوک پوشالی و سیاسی خود را بر مبنا اهداف خود انتخاب می کنند که همین امر مهر بطلان این فرقه می‌باشد.
منبع: فرقه نیوز

-----------------------------::مطالب مرتبط::----------------------------------------

No comments:

Post a Comment