Thursday 19 June 2014

امارات متحده عربی بااحضار سفیرخود از عراق، درراه قطع روابط دیپلماتیک با دولت نوری المالکی


   امارات متحده عربی بااحضار سفیرخود از عراق، درراه قطع روابط دیپلماتیک با دولت نوری المالکی

ژست دیپلماتیک بزرگ و مهم امارات متحده عربیه در اعتراض به ادامه سیاستهای تفرقه انگیز حکومت نوری المالکی
به همان نسبت که اخبار حضور سپاه پاسداران و سپاه قدس و نیروهای معروف به صابرین و صالحین در عراق شدت میگیرد، کشورهای عربی از دولت عراق فاصله بیشتری گرفته و سیاستهای نوری المالکی را درجهت بازکردن راه بر دخالتهای مسلحانه در خاک عراق منجر به فروپاشی وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق میدانند
پیش از این نیچروان بارزانی نخست وزیراقلیم خودمختارکردستان عراق نیز در سفر سه ساعته به ایران و ملاقات با دریادارشمخانی رئیس شورای امنیت ملی گفته بودکه به دنبال سقوط موصل توسط نیروهای ضد مالکی، عراق در راه سه پارچگی تحوال خواهد یافت و خاک عراق میان سه گروه متنوع کرد و سنی و شیعه تقسیم خواهد شد.
سایت العربیه فارسی در گزارشی در آخرین به روز شدن: چهارشنبه 20 شعبان 1435هـ - 18 ژوئن 2014م KSA 19:35 - GMT 16:35  با عنوان "امارات متحده عربی سفیرش را از بغداد فراخواند"مینویسد:

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی، در پی رویدادهای خطرناک عراق، عبدالله ابراهیم الشحی، سفیرش در بغداد را برای مشاوره به ابوظبی فراخواند. 
در بیانیه وزارت امور خارجه امارات که روز چهارشنبه 18 ژوئن 2014 منتشر شد، مراتب نگرانی شدید این وزارتخانه از تداوم سیاستهای فرقه گرایانه و بی توجهی به نیازهای اساسی مردم عراق ابراز شده است. 
در این بیانیه آمده است: "ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام (داعش)"، و سایر گروهای تروریستی دیگر، که به مرگ مردم بی گناه عراق منجر شده است، دولت امارات متحده عربی قویا اعتقاد دارد که راه برون رفت از این بحران تداوم سیاستهای فرقه گرایانه و انحصارطلبانه نیست، سیاستهایی که در بیانیه دولت عراق در روز سه شنبه 17 ژوئن آمده است." 
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت امور خارجه این کشور در ادامه بیانیه خود آورده است که این دولت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت عراق پشتیبانی می کند. این کشور نگران ثبات عراق است و هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی آن را قویا رد می کند. 
وزارت امور خارجه امارات در پایان بیانیه خود تاکید کرده که تنها راه نجات عراق از وضعیت خطرناک کنونی، رویکردی سیاسی در فراسوی اختلافهای موجود، از طریق تشکیل دولت وحدت ملی است، به گونه ای که هیچ یک از عناصر برادرانه مردم عراق نادیده گرفته نشود، و از هیچ اقدامی برای حفظ وحدت ملی، تمامیت ارضی و ثبات فروگذار نگردد

No comments:

Post a Comment