Wednesday 4 June 2014

مصباح: سخنان برخی مسئولين امروز، همان سخنان مسئولين اصلاحات است اما با رنگ و لعابی ديگر


   مصباح: سخنان برخی مسئولين امروز، همان سخنان مسئولين اصلاحات است اما با رنگ و لعابی ديگر

temsahyazdiعضو خبرگان رهبري گفت: برخي به قدري به كارخود مغرور شدند كه خود را همه كاره انقلاب مي‌دانند و معتقدند كه اگر آنها نبودند، انقلابي نبود، چون آنها بودند كه حتي امام را براي تصمیم گیری راهنمايي مي‌كردند!
مصباح: سخنان برخی مسئولين امروز، همان سخنان مسئولين اصلاحات است اما با رنگ و لعابی ديگر. 
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی مصباح يزدي، رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي خميني در ديدار با اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري گفت : گاهي حرف‌هايي از سوي مسئولان بیان مي‌شود كه گويا اصلاً قيامي براي دين اتفاق نيفتاده و انقلابي صورت نگرفته است و هيچ كسي براي اين انقلاب جانش را فدا نكرده است. گويا اصلاً آنچه مطرح نيست، دين است و حتي اگر از آنها پرسيده شود، مي‌گويند مگر دين غير از اين را مي‌گويد؟ هم‌چنان‌‌كه وزير ارشاد اسبق در پاسخ به اين سؤال كه چه كاري براي فرهنگ اسلامي انجام داده‌ايد، اظهار داشته بود چه چيزي بالاتر از آزادي؟!
عضو خبرگان رهبري ادامه داد: متأسفانه مفهوم سخنان برخي مسئولان و وزير ارشاد امروز نيز همين است، اما به آن تصريح نمي‌كنند و با رنگ و لعابي ديگر آن را بيان مي‌كنند. اين‌كه هنر را بايد به دست هنرمندان سپرد از همين سنخ است.
وي با اشاره به اين‌كه به اعتقاد برخي از مسئولان، مرز دين از مرز دنيا جدا است، و اين در واقع همان سكولاريسم است، ادامه داد: بايد فرهنگ عمومي را تقويت كرده و مردم را نسبت به خطرات فرهنگي كه به مراتب مهم‌تر از مذاكرات هسته‌اي است، آگاه كرد.
وي با اشاره به سخن علی خامنه ای در مورد فرهنگ مدعی شد : رخنه فرهنگي را نمي‌توان جبران كرد، در حالي‌كه متأسفانه برخي اصلاً اعتقاد ندارند كه رخنه فرهنگي وجود داشته باشد و حتي معتقدند بايد خط قرمزها را برداشت تا فرهنگ رشد كند.
وي در پايان گفت: ابتدا بايد خودمان خطر را شناخته و درك كنيم و بعد ديگران را نسبت به آن آگاه كنيم.

No comments:

Post a Comment