Wednesday 4 June 2014

مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت: واگذاری بررسی فیلم های سینمایی مرتبط با دین و روحانیت به حوزه


   مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت: واگذاری بررسی فیلم های سینمایی مرتبط با دین و روحانیت به حوزه

howzeh-cinemaمشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت از واگذاری بررسی فیلم های سینمایی مرتبط با دین و روحانیت به حوزه  خبر داد. 
به گزارش رسا وابسته به حوزه علمیه قم ، نیکی ملکی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت در نشست طلاب و فضلای بیرجند و نهبندان،‌ در پاسخ به سؤالات حاضران درباره مسائل فرهنگی و با اذعان به برخی نقاط ضعف در دولت و وزارت ارشاد، تصریح کرد:‌ البته ذات وزارت ارشاد همراه با حاشیه است و اگر دقت نکنیم حاشیه ها بیشتر می شود.
وی در باره گردهمایی «ما نگرانیم در مدرسه علمیه فیضیه قم» نیز خاطرنشان کرد: غالب نگرانی هایی که در عرصه فرهنگی مطرح می شود از روی دلسوزی است و وزارت ارشاد نیز به دنبال حل مشکلات است، اما عده ای می خواهند با طرح این مسائل استفاده دیگری بکنند و این درست نیست. هم در نقد و هم در تعریف و تمجید نباید از دایره انصاف خارج شد؛ هرگونه افراط و تفریط در این زمینه مشکل آفرین است.
مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت با تاکید بر این که نهادهای فرهنگی در کشور زیاد هستند که یکی از آنها وزارت ارشاد است، گفت: برخی از نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما بودجه های به مراتب بیشتری از بودجه وزارت ارشاد دریافت می کنند و باید بررسی شود که چه عملکردی در عرصه فرهنگ داشته اند.
وی با بیان این که قبول داریم «وضعیت فرهنگی ما مطلوب نیست و باید کار زیربنایی در این باره انجام شود»، تاکید کرد: مقام معظم رهبری نگاه زیربنایی و منظومه ای در عرصه فرهنگی دارند، ایشان در دولت های مختلف از جمله دولت یازدهم نگرانی های خود را در این باره به صورت جدی مطرح کرده اند.
نیکی ملکی موازی کاری و عدم هماهنگی بین نهادها و مجموعه های فرهنگی در کشور را یک آسیب جدی عنوان کرد و گفت: این مساله مشکلات بسیاری را برای نظام و کشور ایجاد کرده است و باید برای آن فکری کنیم.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت درباره «نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها» نیز خاطرنشان کرد: این کار در حیطه وظایف و مسؤولیت هیات نظارت است و وزیر ارشاد نیز یکی از اعضای آن به حساب می آید؛ سیاست وزارت ارشاد این است که یک نشریه اگر تخلفی کرد برای همیشه بسته نشود و مجازات های جایگزین درنظر گرفته شود.
حمایت از روحانیان اهل قلم را یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست
وی در ادامه سخنان خود حمایت از روحانیان اهل قلم را یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد: طلاب باید برای انجام رسالت طلبگی خود افزون بر روش های سنتی، از ابزارهای مختلف از جمله قلم و فضای مجازی بهره بگیرند.
مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیت در پاسخ به سؤال دیگری درباره عدم شارژ بن کارت خرید کتاب طلاب از سوی وزارت ارشاد، تصریح کرد: من تاکنون اطلاعی از این مساله نداشتم و چند روز قبل آقای ملک دار معاون دانش آموختگان حوزه این موضوع را به من یادآوری کردند و حتما این مساله را پیگیری خواهم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد که در پی موافقت آیت الله بوشهری مدیر حوزه های علمیه و دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مساله بررسی فیلم های سینمایی مرتبط با حوزه روحانیت و دین به حوزه علمیه واگذار می شود و کارگروهی از نخبگان و فضلای حوزه نیز در این راستا تشکیل خواهد شد.

No comments:

Post a Comment