Saturday 21 June 2014

نیروهای پیشمرگ کردستان عراق میان مناطق تحت سیطره خود با شهر موصل خندق حفر کرده‌اند.


   نیروهای پیشمرگ کردستان عراق میان مناطق تحت سیطره خود با شهر موصل خندق حفر کرده‌اند.


در خراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (پیشگویی های شاه نعمت الله ولی)
باحفر خندق گرداگرد مناطق کردنشین، تقسیم عراق به مناطق شیعه و سنی و کرد "یک واقعیت تحقق یافته" است
دولت خودمختار کردستان از تسلط کامل خود بر کرکوک خبر داد. خبرنگارانی که به این ناحیه اعزام شدند گزارش میکنند که کرکوک به طور کامل زیر سیطره پیشمرگه ها قرار دارد و آنها خبر داده اند که دیگر ارکرکوک عقب نخواهندنشست.. در همین حال اعلام شد که نیروهای پیشمرگه اقدام به حفر خندقهای عمیق نموده اند تا مناطق تحت نقوذ خود را از موصل جداکنند.
به این ترتیب با حفر خندق به گرد مناطق تحت نفوذ عراق به سه بخش تقسیم بندی میشود. این درحالی است که شهرهای شیعه نشین شاهد تظاهرات شبه نظامیان وابسته به مقتدا صدر بود. آیت الله علی سیستانی رژه شبه نظامیان وابسته به مقتدا صدررا نکوهید و آن را خلاف اصل یکپارچگی عراف دانست
هزاران تن از اعضای "سرایا السلام" رژه نظامی خود را در شهرک "الصدر" بغداد و دیگر شهرهای عراق آغاز کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، هزاران تن از اعضای "سرایا السلام" که وابسته به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق است، رژه نظامی را در شهرک الصدر واقع در شرق بغداد آغاز کردند.
این رژه نظامی که با هدف حمایت از مقدسات دینی در برابر گروه " دولت اسلامی عراق و شام " موسوم به داعش و به درخواست مقتدی صدر صورت می‌گیرد، در استان‌های بغداد، بصرة، نجف، کربلا، میسان، کرکوک، واسط، ذی قار و المثنی برگزار می‌شود.مقتدی صدر پیشتر خواهان تشکیل "سرایا السلام" برای حمایت از امکان مقدس، مساجد، حسینه‌ها و کلیساها شده و اعلام کرده بود که همگان می‌توانند به این گردان‌ها بپیوندند.شرکت کنندگان در این رژه یونیفورم نظامی بر تن کرده و پرچم عراق و تصاویر محمد صادق الصدر، پدر مقتدی صدر را در دست گرفتند.
از سوی دیگر 10 استان عراق در مرکز و جنوب این کشور اعلام کردند که تعداد داوطلبان آنها برای مقابله با داعش به دو میلیون تن رسیده است.این در حالی است که مرجع عالیقدر شیعیان تاکید کرده است که درخواستش برای مقابله با داعش بوده است و درخواست این مرجعیت با هدف ایجاد شبه‌نظامیان طائفه‌ای نبوده است.استانداران 10 استان در بیانیه‌ای مطبوعاتی پس از نشستی در هتل ریحان روتانا در مرکز کربلا اعلام کردند که در این نشست راه‌ها برای سازماندهی مشارکت داوطلبان و ایجاد فضای مناسب جهت موفقیت آمیز بودن حمایت مردمی از نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.در همین راستا یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ کردستان عراق میان مناطق تحت سیطره خود با شهر موصل خندق حفر کرده‌اند.نیروهای پیشمرگ مناطقی در استان‌های نینوا، کرکوک، دیالی و صلاح الدین را در دست گرفته و تاکید می‌کنند که از کرکوک و مناطق دیگر عقب‌نشینی نمی‌کنند به همین خاطر حفر خندق را آغاز کرده‌اند تا مناطق تحت کنترل خود را از شهر موصل جدا کنند.
باورود بحران امنیتی عراق به روز دوازدهم و ادامه درگیری ها در این کشور میان نیروهای دولتی- مردمی از یک سو و تروریست های بعثی- تکفیری از سوی دیگر، به نظر می رسد این بحران از یک معضل کوتاه مدت خارج شده و در حال تبدیل شدن به یک درگیری طولانی مدت است. این گمانه به ویژه از آن جهت تقویت می شود که برخی بازیگران خارجی نیز روند توطئه چینی و برنامه ریزی برای اقدامات خرابکارانه مود را شدت بخشیده اند.
به گزارش «تابناک»، در آخرین تحولات مربوط به عراق، روز گذشته رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر عراق به صورت تلفنی گفت و گو کرده و به بحث درباره راه های مبارزه با تروریست ها پرداخته است. از سوی دیگر و به طور همزمان، خبرهایی از برگزاری دیدارهای پشت پرده آمریکایی ها با مخالفان دولت مالکی به گوش می رسد که هدف از آن، زمینه سازی برای برکناری دولت عراق بوده است.
مهمترین تحولات روز شنبه عراق به گزارش سایت تابناک وابسته به محسن رضایی دبیر "مجمع تشخیص مصلحت نظام" -  از قرار زیر است:
14:47 - یک منبع پلیس استان دیالی اعلام کرد: دستگاه های امنیتی عراق در مناطق مختلف استان دیالی سلاح هایی را از تروریست های داعش کشف و ضبط کرده اند که ساخت اسرائیل است. نیروهای امنیتی عراق پس از درگیری شدید با تروریست های داعش و فرار داعشی ها، کنترل کامل مناطق المقدادیه و العظیم در استان دیالی را به دست گرفته اند و در حال حاضر بر اغلب مناطق فلوجه سیطره دارند.
14:45 - خودداری نقشبندیه از «بیعت با داعش»/درگیری شدید میان دو طرف در کرکوک.
12:20 - علی الفیاض عضو ائتلاف دولت قانون امروز اعلام کرد که شمار افراد داوطلب خدمت در ارتش برای مقابله با گروه تروریستی داعش به دو میلیون نفر رسیده است.
12:19 - کشته شدن ۳۵ داعشی در شمال بابل/توقیف ۳ انبار تسلیحات و یک کارگاه ساخت بمب.
11:13 - پس از سخنان حجت الاسلام «احمد الصافی» نماینده آیت الله سیستانی در نماز جمعه دیروز کربلا، مبنی بر ضرورت التزام به قانون اساسی و تشکیل پارلمان و دولت بر اساس انتخابات اخیر در موعد مقرر خود، موجی از تحریف سخنان وی در برخی رسانه‌های معاند عرب زبان علیه نوری مالکی نخست‌وزیر عراق، شکل گرفته است. این رسانه‌ها سخنان نماینده آیت‌الله سیستانی را بر درخواست ایشان جهت برکناری نوری مالکی و تشکیل دولت وحدت ملی تعبیر کرده‌اند و اکنون بر آن مانور می‌دهند.
11:06 - مقام‌های مصری پخش 5 شبکه ماهواره‌ای عراقی که برنامه‌هایی در مخالفت با مالکی پخش می‌کردند را در مصر ممنوع اعلام کرده‌اند.
10:52 - رژه هزاران نفر از اعضای «سرایا السلام» که به دستور «مقتدا صدر» اعلام موجودیت کرده، در شهرک صدر بغداد آغاز شد و همزمان در در برخی استانهای جنوبی دیگر عراق برگزار شد.
10:44 - ارتش عراق اعلام کرد که "وحید القحطانی" معروف به ابومصعب القحطانی فرمانده میدانی تروریستهای داعش در استان دیالی به هلاکت رسید. وی که یک سعودی است در جریان درگیری با نیروهای ارتش عراق کشته شد. خبر دیگر اینکه ارتش عراق منطقه "البلور" در المقدادیه در استان دیاله را از لوث افراد مسلح داعش پاکسازی کرد. المیادین نیز به نقل از یک منبع در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گزارش داد که فرماندهی عالی نظامی عراق طرح پاکسازی موصل از تروریستهای داعش را تصویب کرد.
10:17 - رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه طی گفت‌وگویی تلفنی با اشاره به وخامت اوضاع عراق بر لزوم یافتن راه‌حل سیاسی پایدار مبتنی بر دولت وحدت ملی در این کشور تأکید کردند.
09:45 - تروریستهای تکفیری 20 شهروند طایفه شبک (قومیت کردی که اغلب آنها را شیعیان تشکیل می دهند) را در نزدیکی موصل ربودند. تروریست ها همچنین یکی از این افراد ربوده شده را کشتند. از سوی دیگر، تروریستها 2 نفر از نیروهای پیشمرگ را در استان دیاله اعدام کردند
09:12 - داعش در عراق آموزش زنان برای انجام عملیات انتحاری را کلید زده و در صدد است تجربه القاعده در تشکیل «گردان زنان» که فعالیت اصلی آنها عبارت بود از آموزش زنان انتحاری را تکرار کند.
08:04 - رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا تأکید کرد که اگر تمامی رهبران گروههای قومی و مذهبی و اقلیت‌های عراق از آمریکا رسماً درخواست حمایت نظامی نکنند، آمریکا در عراق برای مبارزه با داعش اقدام نظامی انجام نمی‌دهد.
03:43 - رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه سی‌ان‌ان تصریح کرده است که مقامات عراقی باید برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور، راهکاری سیاسی بیابند.
00:54 - داعش در موصل از مسیحی‌ها جزیه می‌گیرد. کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق اعلام کرد اقدام گروهک داعش در جزیه گرفتن از مسیحیان موصل، با هدف کوچاندن آنان انجام می‌شود.
00:43 - یک منبع در ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که بحران عراق یکی از مهم‌ترین موضوعات در دیدار ملک عبدالله با عبدالفتاح السیسی در قاهره است

No comments:

Post a Comment