Friday 7 November 2014

سناریو سازهای سریالهای پلیسی شبکه های صدا و سیما از کجا الهام میگیرند


   سناریو سازهای سریالهای پلیسی شبکه های صدا و سیما از کجا الهام میگیرند

اخیرا صدا و سیما در چند شبکه اقدام به پخش سریالهای پلیسی مختلف با تِمهای گوناگون و ژانرهای مختلف کرده است. از این میان میتوان به سه سریال همزمان پخش شده موسوم به "پازل"، "رهایی" و "زخم" اشاره کرد. در سریال موسوم به "پازل" با بازی "رضا کیانیان" با یک سناریو ضد جاسوسی روبرو هستیم. ماجرا بر سر کشف راز  یک لپ تاپ مرموز است که به تیمهای جاسوسی نفوذی به داخل کشور تعلق دارد. این لپ تاپ به دست نیروهای ضداطلاعاتی وزارت اطلاعات افتاده و کارشناسان در صدد بازکردن اسرار درون آن هستند. اما مطالب مندرج در حافظه لپ تاپ به صورت کُدبندی نوشته شده و هفتصد کُد درآن بطور زنجیره ای و تصاعدی چینش یافته، به طوری که هرتلاش خطا برای عبور از کُد اول سایر کدها را نیز میسوزاند و لپ تاپ را غیر قابل استفاده میکند. به عبارت دیگر برای ورود به این لپ تاپ باید هکرهای نخبه "سپاه سایبری" جمع شوند و با روشهای بسیار پیچیده هَگینگ به درون اسرار آن نفوذ کرده و هفتصد قفل زنجیره وار را یکی پس از دیگری و با شگردهای بسیار خاص بگشایند.
اکنون مشاهده میشود که این سناریوی نفوذ به این "لپ تاپ کذایی" الهام گرفته  از یک جنگ سایبری حقیقی میان هکرهای سپاه سایبری در ایران با سیستمهای حفاظت اطلاعات آلمان است! بر اساس گزارشهای منتشر شده توسط مراکز امنیتی آلمانی " مجموعه عظیمی  متشکل از شرکتهای تکنولوژیک هوا- فضای آلمانی" از سال 2013 هدف حمله سازمان یافته "هکرهای سپاه سایبری  در ایران" قرار گرفته، و این هکرها موفق شده اند با شکستن قفلهای کدبندی شده از طریق روشهای بسیار پیچیده، به درون اطلاعات طبقه بندی این مجموعه نفوذ کرده شده و کلیت بزرگ و ارزشمندی از  داده های ذخیره شده را به سرقت ببرند.
7845412147
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از «دویچه‌وله»، اداره امنیت داخلی ایالت بایرن آلمان خبر از کشف یک حمله هکری گسترده‌ از ایران به نهادهای تحقیقاتی و شرکت‌های متعدد آلمانی و بین‌المللی داد. بر اساس این گزارش کنسرن‌های (اتحادیه‌ای از شرکت‌ها) تسلیحاتی، کارخانه‌های فعال در صنعت هوا-فضا، تولیدکنندگان محصولات شیمیایی و همچنین دانشگاه‌ها هدف این حمله بوده‌اند. این شرکت‌ها، آلمانی یا متعلق به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکایی، مکزیکی، اسرائیلی، روسی یا چینی بوده‌اند. مهاجمان از جمله به روش ساخت موشک، هلی‌کوپتر، ماهواره و پهپاد علاقه ویژه‌ای نشان می‌دهند.به گفته اداره امنیت داخلی ایالت بایرن، این حمله گسترده حداقل از روزهای نخستین سال 2013 آغاز شده، همچنان ادامه دارد و در جریان آن مقادیر قابل توجهی اطلاعات به سرقت رفته است. یک کنسرن فعال در زمینه هوا-فضا 115 هزار سند و یک تولیدکننده ماهواره 10 هزار سند از دست داده‌ است.اداره امنیت داخلی ایالت بایرن اعلام کرده که تا کنون هیچ سندی از شرکت‌های آلمانی به سرقت نرفته است. دیگر نهادهای امنیتی آلمانی و بین‌المللی به تحقیقات وارد شده‌اند.کارشناسان امنیتی در ابتدا به سِروِری برخورده‌اند که داده‌های سرقت‌شده و ابزار کار مهاجمان بر روی آن ذخیره شده بود. کارشناسان از این سِرور رفته رفته شبکه هکرها، قربانیان دیگر و در نهایت آی‌پی-آدرس شرکت‌های پوششی مهاجمان را کشف کردند.بنا بر ادعای این گزارش، سرنخ تحقیقات به ایران ختم شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ساعت حملات عموما با ساعت کار اداری در ایران همخوانی دارد. هکرها گذرواژه‌ها را شکسته‌اند، با استفاده از ایمیل‌های جعلی به اطلاعات ورود به سیستم‌ها دست یافته و از حفره‌های امنیتی سیستم عامل ویندوز سوء استفاده کرده‌اند

No comments:

Post a Comment