Saturday 8 November 2014

دشمنی با اهل الله بیشتر و بیشتر آشکار میشود


   دشمنی با اهل الله بیشتر و بیشتر آشکار میشود

بدون هیچ شرجی اقدام به انتشار مطلب شیطانی برعلیه اهل الله مینمائیم. این مطالب قبلا در کتابهای ضد توحیدی و تفرقه انگیز مانند "درکوی صوفیان" انتشار یافته بوده است.
بدون شرح
سؤال: آیا شرکت کردن در مجالس صوفیه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها چه صورت دارد؟
حضرت آیت الله خامنه ای:
جایز نیست و کسانی که اوامر و نواهی قرآن کریم را قبول داشته و به امامت ائمه علیهم السلام معتقدند چه بهتر است که اسم جداگانه ای را که لازم نیست بلکه مضرّ است کنار گذاشته و در جماعت عظیم ملت بزرگ و مسلمان خود منسلک باشند.
سؤال: ایجاد مکتب ها و مرام های انحرافی یکی از اهداف شوم قدرت های استکباری بوده است. در طی سال های اخیر فرقه های مختلف صوفیه در حال فعالیت گسترده تری گردیده و مراکزی را به عنوان پایگاه های خود بنا می سازند. مستدعی است نظر خود را درباره صوفیه و مشارکت و ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنان و شرکت در محافل آنها بیان فرمایید.
1114447789
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
تمام فرق صوفیه دارای انحرافاتی هستندو شرکت در فعالیت های آنان و کمک به اهدافشان جایز نیست. تمام فرق صوفیه و از جمله فرقه ذهبیه احمدیه دارای انحرافاتی هستند و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از مراکز آنان تعطیل شد. مسؤولین محترم دزفول هم نباید اجازه تأسیس یا تعمیر خانقاه تحت هر اسم و عنوانی به آنها بدهند. همیشه موفق باشید. **
3263213
حضرت آیت الله سیستانی:
اجتناب از حضور در مجامع آنان و دور کردن مردم از آنها لازم است.
333333654
حضرت آیت الله تبریزی:
هر مسلمانی که بر خلاف آن چه علمای شیعه در رساله های عملیه فرمودند، عمل کند باطل است و ترویج و اعانت و شرکت در مجالسی که بر خلاف آن چه علمای شیعه فرمودند تشکیل شود مشروعیت ندارد.
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی:
معبد مسلمانان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر برای این باشد که گمان کند آنجا خصوصیت و شرافتی بر سایر امکنه دارد صحیح نیست بلکه اگر به این عنوان بروند که آن جا شرعا پایگاه ذکر و مدح و منقبت است حرام می باشد. لذا بر عموم مسلمانان است که برای امور عبادی، مذهبی و اعیاد موالید ائمه علیهم السلام در مساجد اجتماع کنند که «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله» و شما هم در مقابله با این حرکت طبق شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنید. **
سؤال: چند ماهی است که ضمن تکالیف دینی، شب های جمعه برای دعا و انابه به درگاه خدا در خانقاه شرکت می کنم. چون مشاهده کردم بجز قرائت قرآن و دعا و ثنا و یک ذکری هم برای مولا، چیز دیگری در آنجا انجام نمی دهند؛ حالا رفتن من به آن جا ثواب دارد یا نه؟
حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی:
واضح است که معبد مسلمانان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر برای این باشد که گمان کنید آنجا خصوصیت و شرافتی بر سایر امکنه دارد بدعت و حرام است. و به علاوه، این تشکیلات، موجب تفرقه مسلمین و اختلاف و ضعف آنها می شود و ذکرهایی که در آن جا خوانده می شود اگر مدرک و سند معتبری نداشته باشد خواندنش به قصد ورود جایز نیست و اگر اعتبار آن هم با عقاید حقه موافق نباشد خواندنش مطلقا حرام است. شما در وظایف خود به رساله های عملیه و در اذکار و ادعیه به کتب دعا مانند مفاتیح الجنان رجوع کنید.
سؤال: رفتن به خانقاه دراویش جهت استماع مرثیه و سوگواری ائمه علیهم السلام و اقامه فاتحه مردانه و زنانه با وجود مساجد و شرکت نمودن در اجتماع آنان به عنوان اعیاد و غیره و منبر رفتن در آن جا جهت ختم فواتح و کمک به ساختمان خانقاه جایز است یا نه؟
حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی:
امور مذکوره ترویج باطل است و جایز نیست. اعاذنا الله من فتن آخر الزمان.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:
صوفیه با فرقه ها و انشعابات بسیاری که دارند اگر چه در انحراف در یک سطح نیستند و بسا که برخی از آنان از ربقه اسلام شمرده نشوند در مجموع منحرف اند و عقاید خاصه ای که دارند غیر اسلامی است؛ بنابراین مشارکت در ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنها و شرکت در محافل آنها خلاف شرع و حرام است.
چون روش گروه مذکور بر خلاف روش رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه هدی علیهم السلام است و در اسلام محلی به نام خانقاه وجود ندارد این روش، انحراف از طریقه متشرّعه که متلقاه از ائمه هدی علیهم السلام است و موجب اضلال می باشد، مباشرت در ساختن خانقاه و کمک مالی برای ساختن آن و همکاری با این گروه و موافقت با ساختن آن به هر شکلی حرام است. خداوند مؤمنین را از فتن مُضلّه محفوظ بدارد. و الله العالم.**
فتوای آیت الله بهجت
سئوال: مستدعی است به این چند سؤال، جواب مرفوم فرمایید:
1 ساختن خانقاه و تجدید بناء شرعا حکم آن چیست؟
2 کمک کردن در جهت ساخت خانقاه و برپایی مراسم در آن و هرگونه کمک کردن و تقویت این فرقه های دراویش، حکم آن چیست؟
3 حکم شرکت کردن در مراسم و حضور در خانقاه چیست؟
4 آیا فرقی بین فرق دراویش مثل ذهبیه، سلفیه، خاکسار و... هست؟
حضرت آیت الله بهجت:
هر چه سبب تفرقه در بین مسلمان ها باشد جایز نیست و آن چه در اسلام معروف است همان مساجد و حسینیه ها و امثال آنهاست و هر عنوانی که سبب تشکیل حزب و گروهی شود که مولّد فرقه ای از 72 فرقه شود باطل است و تأسیس و ترویج آن جایز نیست و الله العالم. **
سؤال: 1 شرکت در مجالس ذکر و دعای فرقه های صوفیه از جمله ذهبیه احمدی که در اماکن هم چون خانقاه و حسینیه و نام هایی از این دست که ویژه عبادت این فرقه ساخته می شود چه حکمی دارد؟
2 کمک مادی یا معنوی (مثل دادن مجوز قانونی از طریق دولت) در ساخت و عمران اماکن عبادت و ذکر فرقه های منحرفی هم چون ذهبیه احمدی چه حکمی دارد؟
3 با عنایت به احادیث مختلفی که در باب ضلالت و حتی عناد فرق منحرفه صوفیه با اهل بیت عصمت و طهارت رسیده است، بعضی مراجع ذی ربط مجوز قانونی جهت ساخت یک عبادتگاه به نام حسینیه احمدی جهت فرقه ذهبیه در شهر دارالمؤمنین دزفول صادر نموده اند، وظیفه مؤمنین نسبت به این قصور و احیانا تعمّد بعضی مسؤولین در صدور یک مجوز قانونی که هیچ وجهه شرعیه ای ندارد چیست؟
4 با توجه به قصور و اهمال مسئولین شهر آیا از باب وظیفه نهی از منکر تخریب این حسینیه (حسینیه احمدی) که معبد فرقه ذهبیه احمدی و بدعتی آشکار در دین اسلام است، چگونه می باشد؟
حضرت آیت الله بهجت:
تأسیس وترویج این قبیل اماکن و مجالس کلاً جایز نیست و نهی از منکر و جلوگیری از آن ها با احراز شرایط امر به معروف بر همگان واجب است. **
علامه طباطبایی

ایشان دربحثی درمورد تاویل قران توسط صوفیه که انحرافی بزرگ درمباحث قرانی است مطلب جالبی دارند.
مطلب ایشان ونظرشان را درمورد صوفیه می نویسم تا امثال دکتر شهرام پازوکی صوفی گنابادی برای توجیه صوفیه از کلمات ایشان آنهم کلمات شفاهی که مکتوب هم نیست وربطی به تایید صوفیه ندارد سوء استفاده نکنند.
علامه می فرماید:و اما آن دسته ديگر فلاسفه كه متصوفه از آنهايند، بخاطر اشتغالشان به تفكر و سير در باطن خلقت ، و اعتنايشان به آيات انفسى ، و بى توجهيشان بعالم ظاهر، و آيات آفاقى ، بطور كلى باب تنزيل يعنى ظاهر قرآن را رها نموده ، تنها به تاءويل آن پرداختند، و اين باعث شد كه مردم در تاءويل آيات قرآنى ، جرات يافته ، ديگر مرز و حدى براى آن نشناسند، و هر كس هر چه دلش خواست بگويد، و مطالب شعرى كه جز در عالم خيال موطنى ندارد، بر هم بافته آيات قرآنى را با آن معنا كنند، و خلاصه بهر چيزى بر هر چيزى استدلال كنند، و اين جنايت خود را به آنجا بكشانند، كه آيات قرآنى را با حساب جمل و باصطلاح بازتر و بيشتر و حروف نورانى و ظلمانى تفسير كنند، حروفى را نورانى و حروفى ديگر را ظلمانى نام گذاشته ، حروف هر كلمه از آيات را به اين دو قسم حروف تقسيم نموده ، آنچه از احكام كه خودشان براى اين دو قسم حروف تراشيده اند، بر آن كلمه و آن آيه مترتب سازند.
و پر واضح است كه قرآن كريم نازل نشد كه تنها اين صوفيان خيالباف را هدايت كند
ترجمه تفسير الميزان جلد 1 صفحه : 12و۱۱

آیت‌الله میرزا عبدالکریم حق‌شناس و ردیه بر نظر صوفیه در تفسیر قرآن
ردیه بر نظر صوفیه در تفسیر آیه «اَقِم الصَّلوهًْ اِنَّ الصَّلاهًْ تَنهی. . . »
اگر چه مفسرین برای این آیه معانی بسیاری بیان کرده‌اند، اما نوعاً تفسیرشان رضایت بخش نیست.
آیت‌الله میرزا عبدالکریم حق‌شناس- «اَقِم الصَّلوهًْ اِنَّ الصَّلاهًْ تَنهی عَن الفَحشاءِ وَالمنکَرِ وَ لَذِکرُ اللهِ اَکبَرُ».
اگر چه مفسرین برای این آیه معانی بسیاری بیان کرده‌اند، اما نوعاً تفسیرشان رضایت بخش نیست.
برداشت غلط صوفیه از آیه
حضرات صوفیه- خذلهم الله- با برداشت غلط از این آیه می‌گویند: ذکر، از نمازخواندن افضل و برتر است. اینکه ما بنشینیم دور هم و یاعلی یاعلی یاعلی بگوییم، این از نماز افضل است! و استدلال هم می‌کنند که خود خدا فرموده است که نماز نهی از فحشا‌ و منکر می‌کند؛ ولی ذکر خدا برتر است! «لَذِکرُ اللهِ اکبَر».
تفسیر صحیح آیه (رفع مانع و ایجاد مقتضی، دو اثر نماز خواندن)
اما تفسیر حق این است که نماز دو اثر دارد. یکی از اثراتش این است که شما را از فحشا و منکر باز می‌دارد؛ اما اثر دیگر نماز که بزرگتر از اثر اول است، این است که شما را به یاد خدا می‌اندازد. برای اینکه همه اذکار نماز شما را به یاد خدا می‌اندازد؛ حمد، سوره، رکوع، سجود، و...
یعنی علاوه بر اینکه نماز جنبه رفع مانع دارد، به نحو احسن هم ایجاد مقتضی می‌کند.
به این آیه توجه کنید که می‌فرماید:
«یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذکُرُوا اللهَ ذِکراً کَثیراً».
نهی از فحشا و منکر، نشانه قبولی نماز
حضرت می‌فرماید: «من احب ان یعلم قبلت صلوته او لم‌تقبل فلینظر هل منعه صلاته عن الفحشاء والمنکر فبقدر ما منعته قبلت منه».
یعنی اگر کسی دوست دارد بداند که نمازش قبول شده است یا نه، باید ببیند چقدر نمازش در نهی از فحشا و منکر تأثیر داشته است، به همان اندازه که اثر داشته، قبول شده است.
نماز، نشان‌دهنده‌ ‌اندازه مراقبه
و اما حضرت درباره نماز کسانی که عارفانه وارد نماز می‌شوند، می‌فرماید:«الصلاهًْ میزانٌ». یعنی نماز، نشان‌دهنده زحمات شما در قبل از نماز است. یعنی ‌اندازه زحمات شما را نشان می‌دهد.
امام صادق‌(ع) می‌فرماید: کسی که یک رکعت نماز را با حضور قلب می‌خواند و در رکعت دوم ذهن و قلبش شلوغ می‌شود، این شخص به قدر یک رکعت زحمت کشیده است. یکی هم به اندازه دو رکعت، یکی هم به اندازه‌ سه رکعت، یکی هم چهار رکعت و بعضی‌ها هم هستندکه نمازشان هیچ توجهی به حضرت معبود ندارد و درباره آنها روایت شده است که «یلف کما یلف الثوب الخلق». یعنی نمازشان مانندکهنه و خرقه درهم پیچیده می‌شود و به روی صاحبش زده می‌شود. خدا نکند که ما از اینگونه اشخاص باشیم؛ بلکه از کسانی باشیم که نمازشان لااقل یک رکعت با توجه است.
نماز؛ نجاتبخش جوان گنهکار
به پیغمبر(ص) گفتند: جوانی است از انصار(البته نباید ما این حدیث را ملاک قرار بدهیم. قضایایی است که نقل شده است و نباید ما قیاس بکنیم)گفتند: یا رسول‌الله! این جوان همه فرقه‌ای می‌زند و مرتکب هر خلافی می‌شود، ولی نمازش را هم قشنگ می‌خواند. حضرت فرمود: «دعه ان صلوته تنهاه یوماً». یعنی با او کاری نداشته باشید، یک روز نمازش بالاخره غالب می‌شود و او را از این اعمال شنیع باز می‌دارد.
در اندک زمانی، گفتند که این جوان از عُبّاد و زُهّاد شد. همین کسی که دزدی می‌کرد، همین کسی که هر فرقه‌ای می‌زد، همین کسی که کم‌فروشی می‌کرد، از عُبّاد و زُهّاد شد.
نماز؛ عمود خیمه دین
حضرت می‌فرماید:«الله الله فی الصلوهًْ فانها عمود دینکم». اگر عمود خیمه بشکند، خیمه پایین می‌آید.
نماز، اولین عملی که بررسی می‌شود
نماز «اول ما یحاسب به العبد» است. «فاذا قبلت قبل منه سائر عمله و اذا ردت علیه رد علیه سائر عمله». درون قبر، وقتی که نکیرین بیایند، داداش جون! ملائکه می‌آیند و اول می‌گویند که بررسی کنید، نمازش چگونه است.
نماز؛ بالا‌ترین عمل بعد از «معرفهًْ الله»
به همین جهت است که امام صادق(ع) فرمودند: بعد از شناخت پروردگار عزیز- جل‌وعز- عملی بالاتر از نماز نمی‌شناسم.
حالا‌ هی نمازت را به آخر وقت بینداز! وقتی هم که می‌آیی قرائتت را بخوانی، بعد از چهل سال می‌خوانی: الحمد رلّه!
همین نماز به دردت می‌خورد. همین نماز دزد را نجات داد و از عُبّاد و زُهّاد ‌کرد.
پس بنابراین، نماز اولین چیزی است که محاسبه می‌شود.
در آیه نورانی می‌فرماید:«اقم الصلوهًْ لذکری».
پس بنابراین فراموش نکنید که «ذکر الله علی کل حال».
معنای اطاعت نماز
در مجمع البیان از رسول‌الله(ص) روایت می‌کند:«لاصلاهًْ لمن لایطع الصلاهًْ وَ طاعه الصلاهًْ. . .» یعنی نماز کسی که اطاعت نماز را نکند، نماز نیست و اطاعت نماز به این است که شما از فحشا و منکر دور شوید.
اگر چنانچه شما غیبت بکنید، عمل بد بکنید، نظر به نامحرم بکنید، از نماز اطاعت نکرده‌اید. «لاصلوهًْ» یعنی نمازش، نماز نیست. اطاعت نماز آن است که نهی آن را از فحشا و منکر به کار ببندی. پروردگار می‌داندکه شما نماز و ذکر او را چگونه به جا می‌آورید. وان‌شاء‌الله همه شما را بر وفق کردار و عملتان پاداش خواهد داد.
از خوردن پر ملال خیزد
صحبت ما تقریباً نیم ساعت شد و دیگر بس است.
«خیر الکلام ما دلَّ و قلَّ».
آب ار چه همی زلال خیزد از خوردن پر ملال خیزد
هر قدرکه شما تشنه ‌باشید و صحبت‌های من هم گوارا؛ اما شما باید به اندازه بخورید.
مروری بر آنچه بیان شد
باید خودمان را برای ماه رجب مهیا بکنیم. باید به موقعیت خودمان توجه کنیم که باید یا معلم باشیم، یا متعلم باشیم، یا مستمع باشیم، یا دوستدار اهل علم باشیم و پنجمی نباشیم که در هلاکت واقع خواهیم شد. این هم موقعیت خودمان. الحمدلله، نماز را هم فهمیدیم. به تفسیر آن آیه نورانی هم توجه نمودیم.
صلواتی بفرستید.

No comments:

Post a Comment