Saturday 6 September 2014

یک چارتر آمریکایی حامل حدود ۱۰۰ آمریکایی و دو کانادایی وادار به فرود در بندرعباس شد


یک چارتر آمریکایی حامل حدود ۱۰۰ آمریکایی و دو کانادایی وادار به فرود در بندرعباس شد


«لس آنجلس تایمز» نیز گزارش مختصری را در این زمینه منتشر کرده و می‌نویسد، بر خلاف گزارش‌های اولیه منتشره در برخی مطبوعات آمریکایی، مبنی بر اینکه هواپیمای مذکور از سوی ایران به زور «وادار» به فرود شده، فرود اضطراری این هواپیما تنها به مسائل فنی و اداری مرتبط بوده و دلیل دیگری نداشته است.
417199_749
یک مقام وزارت خارجه آمریکا در توضیح این موضوع گفته، دلیل اصلی، ابهام در این زمینه بوده که آیا پس از چند ساعت دیرکرد، این هواپیما هنوز اجازه پرواز دارد یا خیر؛ بنابراین، این یک موضوع مربوط به مسائل فنی هوانوردی بوده و ربطی به مسائل نظامی و امنیتی نداشته است.
یک هواپیمای چارتر ارتش آمریکا که حامل ۱۰۰ آمریکایی بوده، روز جمعه ۱۴ شهریور در فرودگاه بندرعباس درجنوب ایران وادار به فرود شد است.بگزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این هواپیما از پایگاه هوایی آمریکا بگرام افغانستان به مقصد دوبی در حال پرواز بوده است.
به گزارش  «واشنگتن‌پست» مسئولان مراقبت پرواز در ایران درباره طرح پرواز این هواپیما تردید کرده‌اند و ابتدا از آن خواسته‌اند به مبدا خود در افغانستان باز گردد و طرح پروازش را اصلاح کند اما خلبانان این هواپیما گفتند که سوخت کافی برای بازگشت ندارند. پس از آن، مسئولان ایرانی از خلبانان این هواپیما خواستند در بندرعباس فرود بیاید.
واشنگتن‌پست مدعی است که ایران این هواپیما را وادار به فرود کرده و جت‌های جنگنده ایران این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را همراهی کرده‌اند  اما ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «خلاف برخی گزارش‌های مطبوعاتی، هیچ جت جنگنده ایرانی در ایجاد این وضعیت دخالت نداشت.»
براساس اظهارات ماری هارف این هواپیما که متعلق به شرکت اماراتی «فلای دوبی» است، در نهایت بندرعباس را ترک کرده و در دبی به زمین نشسته است.

No comments:

Post a Comment