Monday 8 September 2014

حسن روحانی درباره حجاب چه موضعی دارد؟


حسن روحانی درباره حجاب چه موضعی دارد؟


دو نظر روحانی درباره حجاب و خروج برخی معترضین از جلسه
resized_417954_460
خراسان در گزارش کوتاه خود از سخنان رئیس جمهور در مشهد نوشته است: رئیس جمهور در آخرین روز از سفرخود به استان خراسان رضوی در دیدارهای جداگانه‌ای درجمع ایثارگران، نخبگان وصنعتگران استان، به ایراد سخنرانی پرداخت. حجت الاسلام دکتر روحانی در دیدار با ایثارگران با اشاره به مبارزات مردم مشهد علیه قانون کشف حجاب در واقعه مسجد گوهرشاد تصریح کرد: مردم این سرزمین از حجاب و عفاف دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند آن میراث شوم خاندان پهلوی دوباره خودنمایی کند. روحانی در دیدار با نخبگان نیز با تأکید بر اینکه با ون و سرباز، فرهنگ درست نمی‌شود، تفکیک جنسیتی را «سخیف کردن» دین اسلام خواند.
13261563717285309622
اعتماد نیز سخنان روحانی در روز دوم از سفر هشتم در‌باره «حجاب، فیلتر و بورسیه» را صریح خوانده و نوشته: روز دوم از سفر هشتم: روزی با سخنان صریح و متفاوت. بورسیه‌ها، حجاب، فیل‌تر و فساد سخنان صریح روحانی بود: سخنانی که بار‌ها با تشویق حاضران مواجه و سفر هشتم حسن روحانی این گونه متفاوت شد. حسن روحانی بار‌ها تأکید کرد که وضعیت فرهنگی کشور با راه حل‌های فعلی به ثبات نخواهد رسید. روز گذشته دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، نخبگان و سرمایه‌گذاران استان خراسان رضوی از برنامه‌های رئیس جمهور بود.
دیدار اول روحانی با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بود. وقتی رئیس جمهور پشت تریبون رفت تا سخنانش را شروع کند یک جانباز از میان جمع بلند شد که از دولت و رئیس دولت گله کند: گله از اینکه شش ماه از وضعیت بیمه‌اش نامشخص شده، می‌گفت خیلی‌های دیگر هم این طور شده‌اند. پچ پچ‌هایی که در سالن پیچید نشان می‌داد او راست می‌گوید. رئیس جمهور حرف او را از یاد نبرد و در میانه‌های سخنانش گفت که اینجانباز راست می‌گوید. روحانی هم بابت این مطلب گلایه داشت. او گفت دولتش قبلابرای تصویب این قانون هشدارهایی داده بود اما در مجلس به تذکرات توجه نکردند. اشاره روحانی به قانونی بود که سال گذشته در مجلس تصویب و براساس آن ارایه خدمات به جانبازان به سازمان‌های مختلف واگذار شد. البته روحانی قول هم داد هر جور شده تلاش کند تا وضعیت جانبازان و ایثارگران از این حالت دربیاید.
دیدار بعدی روحانی بلافاصله بعد از این نشست برگزار شد: دیداری که با سخنان روحانی و کف و سوت حاضران پر از حاشیه‌های دیدنی شده بود: حرف‌هایی جوان پسند در جمع نخبگان خراسان رضوی. روحانی سه بار به وضعیت ساماندهی حجاب و برخورد با این موضوع اشاره و البته انتقاد کرد و هر سه بار هم انتقاد او تعداد زیادی از حاضران را به وجد آورد. این شور و شوق جمعیت حاشیه دیگری هم در بیرون جلسه رقم زد: جایی که صدا وسیما در بخش‌های خبری خود تقریبا صحبت‌های روحانی درباره بحث فرهنگ و مقوله حجاب را نادیده گرفت و بدون اشاره از آن گذشت.
البته هنگامی که روحانی گفت، «مگر دولت از تهدید کسی می‌ترسد» و به «ون» و پلیس و پاسبان اشاره کرد، عده‌ای از حاضران سالن را به حالت اعتراض ترک کردند: عده‌ای که به نظر می‌رسید متفاوت از اکثر کسانی که در این جلسه بودند می‌اندیشیدند.

No comments:

Post a Comment