Sunday 14 September 2014

نقطه بحران در رژیم ایران: نیاز بی انتها برای لاپوشانی نقض مستمر حقوق بشر در ایران


نقطه بحران در رژیم ایران: نیاز بی انتها برای لاپوشانی نقض مستمر حقوق بشر در ایران

 090987
دستگاه های تو در توی امنیتی از آزادی اجتماعی و فرهنگی شهروندان ایرانی هراسان است. به این دلیل نیز میکوشد بااستفاده از حربه های فرسوده  مانع انعکاس اخبار ناظر برنقض مستمرحقوق بشر درایران گردد. در این رابطه از طریق ایجاد لابی های نیرومند با خبرگزاریهای فارسی زبان دولتی در آمریکا و سایر کشورها تلاش میکند که فجایع رخداده در سیاهچالهای ایران وشکنجه های قرون وسطایی به دست دژخیمان و بی اعتنایی به حقوق مسلم زندانیان سیاسی - عقیدتی به هیچ صورت از طریق آژانسهای خبری فارسی زبان مانند "صدای آمریکا" در سطح گسترده افکار عمومی انتشار نیابد، تا با این شگرد شیطانی، تدریجا در فضای سکوت و بی اعتنایی مراکز بین المللی خبررسانی ، ومراگز حامی حقوق بشر مانند "سازمان عفو بین الملل" و "سازمان ناظر برحقوق بشر" و ... دیوارهای اختناق و سانسور را مانند پرده آهنینی در اطراف ایران بالا ببرد و یک نوع آرامش گورستانی - با پیروی از مدل کره شمالی- در ایران برقرار سازد.
این نکته ای است که توسط مجید محمدی یکی از ناظران امور سیاسی و حقوق بشر در سایت گویا مورد نقد و تحلیل قرار گرفته است.
سایت تکفیری و بیچاره موسوم به "دیده بان سنتر" وابسته به مرکز تکفیری موسوم به "موسسه دیده بانی جبهه معارض با انقلاب اسلامی در اداره اطلاعات قم" !!! درباره مقاله و اظهار نظرهای مجیدمحمدی به سروصدا پرداخته ، تا با همان ترفند همیشگی، رندانه اصل صورت مساله "نقض حقوق بشر"را به دست فراموشی بسپارد!!!
همکاری صدای آمریکا با جمهوری اسلامی!
2221_2

آقای مجید محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی / سمت راست تصویر
این عضو سابق حلقه کیان که خود ید طولایی در ضدیت با نظام اسلامی دارد شاهد ادعای خود را «پايين کشيده شدن فتيله‌ی اخبار و گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بشر، فساد، تبعيض عليه اقليت‌های قومی و مذهبی و جنسيتی و تهديدات امنيتی جمهوری اسلامی در صدای امريکا» معرفی می‌کند.

مجید محمدی، عضو سرویس جاسوسی آمریکا طی دو یادداشت در سایت گویانیوز (وابسته به CIA) به سیاست‌های رسانه‌ای مدیریت و سردبیر تلویزیون صدای آمریکا تاخته و آنها را به همکاری با جمهوری اسلامی متهم کرده است. این عضو حلقه کیان که خود ید طولایی در ضدیت با نظام اسلامی دارد شاهد ادعای خود را «پايين کشيده شدن فتيله‌ی اخبار و گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بشر، فساد، تبعيض عليه اقليت‌های قومی و مذهبی و جنسيتی و تهديدات امنيتی جمهوری اسلامی در صدای امريکا» معرفی می‌کند.
تحولات عمده در محتوای برنامه های صدای آمریکا
2221_1
محمد منظرپور مدیر مسئول کنونی صدای آمریکا
مجید محمدی مدعی‌ است در دو سال اخیر تحولات عمده در محتوای برنامه‌های صدای امريکا رخ داده است!
محمدی ادعا می‌کند: «البته اين طور نيست که کارکنان اين رسانه‌ به اين موضوعات توجهی نداشته باشند اما مشخص است که مديريت و سردبيری اخبار مربوط به نقض حقوق بشر را وتو می‌کنند.سردبير صدای امريکا دو پيشينه دارد، اول اين که با توجه به همکاری با سازمان تبليغات اسلامی می‌داند تا چه حد مقامات جمهوری اسلامی به اخبار نقض حقوق بشر در ايران حساسيت دارند و برای آنکه حساسيت آنها را بر نيانگيزاند از اين گونه اخبار پرهيز می‌کند! مشخصه‌ی ديگر سردبير صدای امريکا همکاری با شرکت‌هايی مثل آتيه بهار است. اين شرکت‌ها ميانه‌ی خوشی با پرداختن به نقضحقوق بشر در ايران ندارند چون به کسب و کار کسانی که می‌خواهند با مقامات جمهوری اسلامی معامله داشته باشند و روابط را عادی سازند ضرر می‌زند.»
محمدی در ادامه تاخت و تاز خود علیه صدای آمریکا عدم حمایت این شبکه از حقوق همجنس‌گرایان(بخوانید هم‌جنسبازان) در ایران و نپرداختن به این موضوع را از دیگر دلایل نزدیک بودن سردبیر این شبکه به جمهوری اسلامی می‌داند!
او در این بخش اینگونه اعتراض خود را بیان می‌کند: «مديران و سردبير صدای امريکا نه تنها از موضوعی در اين محدوده استقبال نمی‌کنند بلکه به دنبال بهانه‌هايی برای عدم پرداختن به آن هستند با اين توجيه که افکار عمومی در ايران اين‌گونه موضوعات را خوش نمی‌دارد. البته منظور آنها از "ايران" نيز "حکومت و اقليت کوچک همراه با آن" است.»

محمدی که طی هفته اخیر این دومین مطلبی‌ست که علیه VOA و شخص سردبیر این شبکه ضدانقلاب کار می‌کند در بخشی از مطلب خود این‌گونه محمد منظرپور سردبير صدای امريکا را مورد عنایت قرار می‌دهد: «سردبير و مدیر صدای امريکا  چنان عمل می‌کنند که گويی در تهران و تحت مقررات جمهوری اسلامی دارند عمل می‌کنند و اگر خط قرمزها را زير پا بگذارند آنها را از کار بيکار خواهند کرد يا رسانه آنها را خواهند بست.»
او ضمن اذعان به دروغ‌گو بودن افرادی که به عنوان مهمان در بخش‌ها و برنامه‌های صدای آمریکا حاضر می‌شوند، عنوان می‌کند: «صدای امریکا اخیرا از کسانی که به صراحت در برابر دوربین این رسانه دروغ گفته‌اند (مثل محسن کدیور) بیشتر دعوت می‌کند. این دروغگویان گرچه منتقد جمهوری اسلامی هستند اما به جمهوری اسلامی و مبانی آن باور دارند.»
به نظر می‌رسد مجید محمدی که به دلیل عدم دعوتش طی هفته‌های اخیر برای حضور در برنامه‌های VOA از دست‌اندران این شبکه به شدت عصبانی است، همان‌طور که اشاره شد این ادعاها را منتشر کرده است.
نکته آخر در مورد محمدی اینکه وی در یکی از آخرین حضورهای خود در تلویزیون صدای آمریکا در جواب به سوال مجری صدای آمریکا که از وی در خصوص تصمیمش برای بازگشت به ایران پرسید، جواب داد: «من زندگی در جامعه‌ای مثل جامعه آمریکا را ترجیح می‌دهم و عرق ملی هم ندارم»!!!

No comments:

Post a Comment