Friday 12 September 2014

درخراسان و مصروشام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی) 117


درخراسان و مصروشام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی)


جنگ جهانی سوم در نقطه آغاز
7c4e2e1d-7405-4e6c-9fb2-cb34d2861699_4x3_690x515
ائتلافی از چهل کشور برای مقابله بین المللی با "دولت اسلامی" متشکل هشتاد و یک هزار نیرو از هفتاد و سه ملیت
نیروهای دولت اسلامی در سوریه بالغ بر پنجاه هزارنفر و در عراق بالغ بر سی و یک هزار نفر میباشند. سرزمین تحت تصرف دولت اسلامی شامل بخشهای هم مرز در خاک عراق - سوریه از کشور بلژیک بزرگتر است. در این ائتلاف بین المللی جایی برای نیروهای وابسته به رژیم ایران درنظرگرفته نشده هرچمد هم اکنون در خاک عراق واحدهایی از نیروهای پاسدار-بسیجی - ارتشی رژیم ایران سرگرم اشغال برخی از مناطق هستند که از حضور عناصر داعش پاکسازی شده است!
به گفته مقام‌های نظامی آمریکایی، مسوولیت نظارت و ایجاد هماهنگی در عملیات چندملیتی علیه گروه "دولت اسلامی" به ژنرال بازنشسته جان آلن محول شده است. 
به گزارش ایسنا نزدیک به ۴۰ کشور جهان در قالب ائتلافی بین‌المللی قرار است مواضع شبه نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) را در خاک سوریه و عراق هدف قرار دهند. 
بنابر گفته مقام‌های آمریکایی، ژنرال آلن در این مسوولیت تازه وظیفه دارد بخش‌های مختلف نیروهای ائتلاف را سازماندهی کند. 
این ژنرال با تجربه آمریکایی، سابقه زیادی در هماهنگ‌سازی نیروهای بین‌المللی در خطوط مقدم جنگ دارد. 
او در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ یکی از فرماندهان عالی‌رتبه آمریکا در افغانستان بوده است. ژنرال آلن همچنین از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ معاونت فرماندهی عملیات در استان انبار عراق را به عهده داشت و در همین زمان مسوول هماهنگی با عشایر سنی برای شکل دادن جبهه‌ای در برابر القاعده بود. 
به عقیده این فرمانده آمریکایی، تاکتیک‌های نظامی دولت اسلامی به حدی پیشرفته است که طالبان افغانستان، پناه دهنده به القاعده در دهه ۱۹۹۰ و پیش از حمله به آمریکا در سال ۲۰۰۱، در مقایسه با آن "گروهی غارنشین بوده و هستند." 
در همین حال، جان کری، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید کشورهای منطقه (خاورمیانه) کاملا برای مقابله با گروه دولت اسلامی آماده و همگام شده‌اند. 
کری که روز پنجشنبه در عربستان سعودی حضور یافته بود به بی‌بی‌سی گفت: "کشورهای منطقه به خطری که حالا از جانب گروه دولت اسلامی سربرآورده کاملا واقف شده‌اند و از همین روست که امروز اینجا برای مقابله با آن همگام شده‌اند." 
با وجود این کری انتقاد "به نوعی سهم داشتن" اوباما در قدرت‌گیری داعش را نپذیرفت و مسئولیت اصلی را متوجه کسانی دانست که از داعش حمایت مالی کرده‌اند. 
او در پاسخ به این سئوال که "شاید اگر دو سال پیش آقای اوباما با شبه نظامیان تندرو در سوریه مقابله می‌کرد حالا آنها این قدر قوی نشده بودند"، گفت، نقش اصلی را آنهایی که از این گروه‌ها حمایت مالی کردند بر عهده دارند و همچنین بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که رفتارهایش مانند کهربا پیکارجویان را به سوریه کشاند! 
کری همچنین تاکید کرد که کاخ‌سفید برنامه‌ای برای همکاری با ایران در مواجهه با داعش ندارد. 
او گفت ایران بارها در برابر داعش موضع‌گیری کرده و هم اکنون هم در بخش‌هایی به مقابله با شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی می‌پردازد اما آمریکا قصدی برای همکاری مستقیم با ایران در این رابطه ندارد
مسئولان آمریکایی اعلام کردند که این کشور برای اولین بار هواپیماهای نظامی خود را وارد پایگاهی در عراق خواهد کرد تا در حملات علیه داعش مشارکت کنند.به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، بنا به گفته مسئولانی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که خواستند نامشان فاش نشود، به منظور گسترش حملات هوایی علیه دولت اسلامی (داعش)، تعدادی از هواپیماهای نظامی آمریکا که قرار است در جنگ علیه داعش مشارکت کنند، در پایگاهی در استان اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق مستقر خواهند شد.به گفته جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون قصد دارد که حمایت هوایی خود از نیروهای عراقی را افزایش دهد و برای این کار نیازمند دفعات پروازی بیشتر در خاک عراق است.بنا به گفته منابع مذکور در وزارت دفاع آمریکا، هواپیماهایی که در پایگاه اربیل مستقر خواهند شد از نوع هواپیماهای رهگیر خواهند بود که توانایی پروازهای طولانی بدون سوختگیری را ندارند.بنا بر این گزارش، استفاده از پایگاه‌های هوایی اقلیم کردستان عراق به هواپیماهای نظامی آمریکا این امکان را می‌دهد که بدون سوختگیری ماموریت خود در شمال این کشور را انجام دهند و به پایگاه‌های‌شان بازگردند.این خبر ساعتی پس از سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا منتشر شد که تاکید کرد واشنگتن برای نابود کردن دولت اسلامی در عراق و سوریه کاملا مصمم است. از اوت سال جاری میلادی تاکنون جنگنده‌های آمریکا بیش از 150 حمله علیه مواضع دولت اسلامی در عراق انجام داده‌اند که بیشتر آنها در اطراف سد استراتژیک موصل در غرب اربیل بوده است.کربی همچنین اعلام کرد که 475 مشاور نظامی دیگر که اوباما اعلام کرده به عراق اعزام خواهند شد، هفته آتی به این کشور وارد می‌شوند.به گفته وی 125 کارشناس نظامی آمریکایی در اربیل مستقر می‌شوند و در برنامه‌ریزی حملات علیه داعش مشارکت خواهند کرد.با اعزام گروه جدید کارشناسان نظامی آمریکایی، تعداد نظامیان آمریکایی موجود در عراق به 1600 تن افزایش می‌یابد.

No comments:

Post a Comment