Thursday 4 September 2014

«حیدر العبادی» لیست کابینه پیشنهادی خود را به رئیس پارلمان عراق تحویل داد


«حیدر العبادی» لیست کابینه پیشنهادی خود را به رئیس پارلمان عراق تحویل داد

بنا به گفته منابع غیر رسمی، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق لیست کابینه پیشنهادی خود را به رئیس پارلمان عراق تحویل داده است.
415716_576
به گزارش فارس، پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، صبح امروز پنجشنبه از تحویل لیست پیشنهادی کابینه دولت از سوی «حیدر العبادی» مأمور تشکیل کابینه به «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق خبر داد.
روز گذشته، سخنگوی ائتلاف «المواطن» (شهروند) عراق اعلام کرده بود «حیدر العبادی» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه امروز (پنجشنبه) یا در آغاز هفته آینده کابینه جدید را معرفی خواهد کرد.
معرفی لیست پیشنهادی کابینه به پارلمان در حالی است که گمانه‌زنی‌های متعددی حول محتوای این لیست انجام می‌گیرد.
در حالی که شبکه اسکای نیوز از معرفی «ابراهیم الجعفری» به عنوان وزیر خارجه پیشنهادی خبر می‌دهد، شبکه «العربیة» ادعا کرده است که حیدر العبادی شخصی از ائتلاف «الوطنیة» منتسب به «ایاد علاوی» را به عنوان وزیر خارجه معرفی خواهد کرد.
همچنین بنا به گزارش اسکای نیوز، «جابر الجابری» به عنوان وزیر کشور، «برهم صالح» برای وزارت دارایی و «قتیبة الجبوری» جهت وزارت محیط زیست و «سلمان الجمیلی» برای وزارت برق و «اوس الاورفلی» به عنوان وزیر کشاورزی، معرفی شده است.
از سوی دیگر «رزاق الحیدری» از نمایندگان فراکسیون «بدر» در پارلمان عراق در گفت و گو با «الفلوجة نیوز» مدعی شده است که در لیست پیشنهادی کابینه، 16 تن از ائتلاف «هم‌پیمانی ملی» و 8 نفر از کردها و 8 وزیر از ائتلاف‌های دیگر وجود دارد
.

No comments:

Post a Comment