Friday 26 September 2014

دیویدکامرون: دولت ایران نباید از تروریسم حمایت کند و باید رفتارش را با مردمش تغییر دهد


   دیویدکامرون: دولت ایران نباید از تروریسم حمایت کند و باید رفتارش را با مردمش تغییر دهد

نخست وزیر انگلیس صبح با رئیس دولت رژیم ایران - حسن روحانی-  دیدار ، و شب  همان روز علیه مواضع  بین المللی و داخلی رژیم ایران صحبت کرد!!
روشن شدن ابعاد جدیدی از نتیجه دیدارهای «تاریخی»، «اعتمادساز» و «تنش زدا» با غرب
روز چهارشنبه در حالی نخستین دیدار رییس جمهور ایران با نخست وزیر انگلیس بعد از پیروزی انقلاب برگزار شد که ساعاتی بعد دیوید کامرون با اظهارات تندی از رژیم ایران خواست دست از حمایت از تروریسم و سرکوب بی امان مردم کشور خودش بردارد.
به گزارش رجانیوز، روز چهارشنبه در ادامه دیدارهای دیپلماتیک حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، مقامات ارشد ایران و بریتانیا برای نخستین بار بعد از انقلاب با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
بلافاصله بعد از این دیدار، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور در صفحه توییتر خود از این دیدار حمایت کرده و نوشت: «دیدار رییس جمهورایران و نخست وزیرانگلستان، پس ازچند دهه، در روابط اروپا و ایران تغییرات اساسی ایجاد و مذاکرات هسته ای را تحت تاثیر قرارخواهد داد. لذا از دستاوردهای مهم سفر امسال دکتر روحانی به نیویورک، تحول درروابط تهران- لندن، وبحث هسته ای، پس ازدیدارسران ایران و انگلستان است. دوستان گرامی! وقتی عده ای نگران دیدار با اوباما باشند، دیدار با کامرون دیگرمحل نزاع آنان نخواهد بود؛ زیرا زمانی که گروهی تصورمی کنند قصد داری گامی بلند برداری ودل نگران آن می شوند؛ فرصت داری دراین مسیر، گامهای مدنظر را راحت تر تنظیم کنی.»
هم زمان با این مساله، رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب و حامی دولت نیز تیتر یک روز پنج شنبه خود را به پوشش ویژه این خبر اختصاص داده و با ذوق زدگی از دیدار روحانی با نخست وزیر انگلیس، این دیدار را «تاریخی» و «پایان دهنده روابط سرد 36 ساله» توصیف کردند، اما همه اینها در حالی صورت گرفت که تنها ساعاتی پس از این دیدار تاریخی! نخست وزیر انگلیس در صحن سازمان ملل با توهین و متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم گفت: «صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می کند، برنامه هسته ای اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.»

No comments:

Post a Comment