Monday 1 September 2014

اعتراف دستگاه های امنیتی-اطلاعاتی درباره علت گسترش گرایش عمومی به فرقه های شبه عرفانی


اعتراف دستگاه های امنیتی-اطلاعاتی درباره علت گسترش گرایش عمومی به فرقه های شبه عرفانی


گرایش به "شبه عرفان" درحقیقت گریز و فرار از "شبه دین" است. همان "شبه دینی" که توسط عمامه به سرهای مدعی دینداری در ایران به صورتهای مختلف سلطه جویی میکند
090801
عمامه به سرها که سالهاست دین مردم را به بازی گرفته اند و از باور مردم به خدا به عنوان یک مهره درمعادلات سیاسی- اجتماعی برای چپاولهای نجومی بیت المال بهره میبرند درعین حال میخواهند الگویی برای "عرفان ناب" هم باشند!! اما هرچیزی که بو و رنگ ارتباط با عمامه به سرها را بدهد سبب فرار و گریز مردم به نقطه مقابل آن میشود.
بحث اینجا در قوه جاذبه "جریانهای شبه عرفانی گسترش یابنده در ایران" نیست، اساس صحبت در قوه دافعه آن ایدئولوژی تمامیت خواه و سلطه جویی است که سالهاست میکوشد به اسم "دین اسلام" خودش را بر باورهای مردم سوارکند. اما درهمه زمینه ها شکست خورده است. دلیل بزرگ این شکست نیز آن است که از این همه مداح و روضه خوان و خطیب و واعظ که منبرها و تریبون ها و کانالهای گوناگون صدا و سیما با بودجه های مولتی میلیاردی دراختیار دارند هیچ آبی گرم نشده و این لشگر افسران و سپاهیان عظیم جنگ نرم و پروپاگاندا و تبلیغات نتوانسته اند مردم را از رفتن به راه "شبه عرفانها "بازدارند و حالا کار این کسادی و ورشکستگی بجایی رسیده که محمودعلوی وزیر اطلاعات دست به دامان معلمهای مدارس میزند تا آنها در کلاسهای درسی مدارس ، کودکان و نوجوانان بین شش تا هجده سال را برعلیه "عرفانگرایی "زیر شستشوی مغزی قرار دهند!! صحبت های محمود علوی برعلیه "عرفانگرایی" شکست کامل سیاستهای تبلیغی رژیم درعرصه جنگ نرم و جنگ روانی برعلیه "جریانهای موسوم به شبه عرفانی و شبه دینی" در ایران را گواهی میدهد.  در همین رابطه نشستی درحوزه علمیه در استان خراسان در شهر مشهدبرگزار شد و آمار بسیار عجیبی از گسترش "عرفانگرایی" در شهرها و روستاهای دورونزدیک در سراسر کشور ارائه گشت. گرداننده این نشست - مهدی سالاری- از طلبه بسیجی های دایره ادیان و مذاهب اطلاعات سپاه - بسیج در یک جمعبندی مبتنی بر آمار در پایان نشست نکته بسیار مهمی را اعتراف نمود. وی گفت : "وقتی مردم نتوانند معنویتشان را از راه صحیح به دست بیاورند به سوی چنین جریاناتی(شبه عرفانها) متمایل خواهند شد!!"
به گزارش خبرنگار فرقه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مهدی سالاری کارشناس و پژوهشگر حوزه علمیه روز گذشته در کارگاه آموزشی جریان شناسی معنویت های نوظهور که در جمع معاونین تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد گفت: امروزه در ایران چهار جریان معنوی وجود دارد.
اولین جریان معنوی حاکم، عرفان ناب دینی است که پرطرفدارترین جریان معنوی در ایران است. منابع این جریان شامل قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کتب ادعیه است. و رهروان این جریان نیز بزرگانی چون: ميرزا حسينقلي همداني، ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي، آيت الله شاه آبادي، آيت الله قاضي، علامه طباطبايي، امام خميني (ره) هستند.
جریان دوم مدعیان دروغین هستند که طیف وسیعی را شامل می شود مواردی چون: رمل و اسطرلاب، پيشگويي، جادوگري، طالع بيني، طلسم نويسي، ارتباط با ارواح و اجنه، ارتباط با امام زمان(عج)، نيابت امام زمان(عج)، مهدويت، پيامبري و الوهيت.
جریان سوم  سلسله دراویش اند.  برخي از سلسله هاي موجود فرقه دراویش در ايران شامل: ذهبيه، نعمت اللهي، اهل حق،گناباديه، خاكساريه، اويسيه، كميليه، چشتيه، الاهيه، مهدويه، نقشبنديه، قادريه و ... می شوند که پر رنگترین  آنها سلسله گنابادیه است.
چهارمین جریان عرفان های نوظهور است. این جریان شامل عرفان های هندی، آمریکایی، ایرانی می شوند.
               عرفان های هندی به دو قسمت باستانی و نوظهور تقسیم می شوند. که آنچه امروزه در فضای ایران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است عرفان های نوظهور هندی است. عرفان هایی مانند:       اشو، سای بابا، کریشنامورتی، یوگاناندا، یوگا و دالایی لاما.
               عرفان های آمریکایی نیز به سه قسمت عرفان سرخپوستی، عرفان پائولو کوئلیو و جریان شیطان پرستی تقسیم می شوند که تمام این جریانات در ایران فعالند.
               جریانات معنوی ایرانی نیز شامل عرفان کیهانی، عرفان تی اس ام و عرفان علی یعقوبی می شود. که جنجال برانگیزترین این جریانات عرفان کیهانی(حلقه) است که توسط شخصی به نام محمد علی طاهری بنیان گذاری شد. این جریان معنوی تناقضات فراوانی با آیات قرآن دارد.
این پژوهشگر حوزه علمیه در پایان به علت اصلی به وجود آمدن این فرقه ها اشاره و خاطر نشان کرد: وجود معنویت و عطش معنویت خواهی علت اصلی به وجود آمدن چنین جریانی می شود.وقتی مردم نتوانند معنویت شان را از راه صحیح بدست بیاورند به سمت چنین جریاناتی متمایل خواهند شد.

No comments:

Post a Comment