Friday 22 August 2014

در خراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (پیشگویی های شاه نعمت الله ولی) 92


در خراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (پیشگویی های شاه نعمت الله ولی)

ورود سپاه پاسداران و سپاه قدس به عرصه های جنگ عراق
140701-isis-missile-jms-1713_364f6ebe988ba75bf54f8ce2e9a267c9_1
خبرگزاریها به نقل از عبداللهیان معاون وزارت خارجه ایران حضور ایران را در جبهه های جنگ عراق در برابر داعش تایید کرد. منابعی در کردستان عراق نیز اعلام کردند که از تاریخ هشتم ماه اوت حداقل چهارصدنفر از متخصصان نظامی وابسته به سپاه قدس تحت فرماندهی قاسم سلیمانی برای حمایت از نیروهای اقلیم کردستان وارد میدان جنگ شده اند
همچنین سپاه پاسداران از طریق خانقین و سرپل ذهاب تعدادی تانکها و سایر وسایل سنگین نظامی را وارد خاک عراق کرده تا همراه با نیروهای عراقی برای واپس راندن نیروهای داعش از شهر جلولا (در نزدیکی مرز خسروی و قصرشیرین ایران در استان کرمانشاهان )وارد عمل شوند. امروز گفته شد که نیروهای کردستان با برخورداری از پشتیبانی هوایی برای جنگ در جلولاء عازم میدان شدند و تاکنون تعدادی از نیروهای داعش و پیشمرگه کرد به خاک افتاده اند.
در همین روز جمعه خبرگزاریها اعلام نمودند که یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که در حمله مسلحانه شبه نظامیان شیعه به مسجدی سنی در استان دیالی در شرق عراق، دستکم 68 نفر کشته شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، در این حمله که صبح جمعه 22 اوت روی داد، شبه نظامیان شیعه اقدام به تیراندازی داخل مسجد کردند. منبع امنیتی گفته است که دستکم 68 جنازه به بیمارستان شهر بعقوبه در استان دیالی رسیده است. برخی شاهدان عینی می گویند که شمار کشته شدگان بیش از رقم اعلام شده است اما هنوز صحت این سخنان مشخص نیست. از اوایل سال جاری میلادی، خشونت های فرقه ای در عراق شدت گرفته و صدها قربانی گرفته است. از دو ماه پیش با حمله شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش به استان های شمالی عراق و تصرف بخش های وسیعی از این منطقه، این خشونت ها چند برابر شد. داعش در مناطق تحت کنترل خود، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است. 
هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به مسجد سنی در استان دیاله را بر عهده نگرفته است
.

No comments:

Post a Comment