Monday 25 August 2014

مگر شخصي به تنهايي مي تواند اين حجم از اموال بيت المال را به تنهايي بخورد و برود؟


مگر شخصي به تنهايي مي تواند اين حجم از اموال بيت المال را به تنهايي بخورد و برود؟

payeshگزارش تصویری - مگر شخصي به تنهايي مي تواند اين حجم از اموال بيت المال را به تنهايي بخورد و برود؟
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در برنامه زنده تلويزيوني پايش در پاسخ به سئوالي درباره خودداري بابک زنجاني از بازگرداندن پول نفت گفت: عده اي نفت را بردند و پول آن را ندادند و قرار هم نداشتند پول آن را بدهند. در واقع اشتباه نکردند و تيم بابک زنجاني به عمد نمي خواست پول نفت را بپردازد.
وي با اشاره به اين که زنجاني مقداري اموال در ايران دارد که قرار است پس از ارزيابي به دولت داده شود،گفت: معادل ريالي اموال بابک زنجاني در داخل کشور خيلي کمتر از ٨ هزار ميليارد توماني است که او به خزانه بدهکار است.
زنگنه در پاسخ به سئوالي درمورد سپردن فروش نفت به اشخاص خاص گفت: بخشي از اين تصميم در مورد فروش نفت اين بوده که پس از فروش نفت خام مبلغ آن به خزانه واريز شود که نشده است.
وي درباره اين که جاهاي ديگري هم نفت را برده اند،گفت: اين بحث جداست و در حال پيگيري آن هستيم.
زنگنه با بيان اين که تنها نفت نبوده که در اختيار بابک زنجاني قرار گرفته، افزود: وامهايي که در آن زمان به شرکت ملي نفت براي اجراي طرحها سپرده شده، قرار بوده به پيمانکاران پرداخت شود که آن را در اختيار پيمانکاران قرار نداده اند.
وي درباره جزئيات اين موضوع گفت: زنجاني يک بانک بي اعتبار (اف اف آي آي بي) را در تاجيکستان باز کرده بود که ميزان سرمايه آن کمتر از٥٠٠ هزار دلاربوده است اما دولت وقت با مصوبه کارگروه نفت دولت که رئيس وقت بانک مرکزي و چند وزير آن را امضا کرده اند بيش از ٢ ميليارد دلار پول دولت را در اختيار بانک وي قرار داده است.
وي در پاسخ به مجري برنامه درباره اين که وزيران دولت پيشين اعلام کرده اند وي (بابک زنجاني) را نمي شناسند،گفت: امضا ها همه موجود است.
زنگنه دراين باره که آيا اين ميزان داراييها به ايران باز گردانده مي شود، اظهار کرد: ميزان دارايي او بسيار کم است.
وزير نفت در ادامه با بيان اين که طبق توضيحات دادستاني زنجاني يک پديده است، گفت: او دو ميليارد و ٧٠٠ ميليون دلار پول بيت المال را به تنهايي برده است.
وي با بيان اين که برخي آقايان در اين زمينه ادعاهايي مي کنند و طلبکار ملت هم هستند، گفت: ما نجابت مي کنيم و حرف نمي زنيم.
وزير نفت دراين باره که آيا اين پولها قابل رديابي نيست، گفت: مگر مي شود قابل رديابي نباشد چون قطعا اين فرد تنها نبوده است، مگر شخصي به تنهايي مي تواند اين حجم از اموال بيت المال را به تنهايي بخورد و برود؟

No comments:

Post a Comment