Saturday 31 May 2014

سایت های همسریابی غیرقانونی و بدون کنترل


   سایت های همسریابی غیرقانونی و بدون کنترل

golzariمعاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: فعالیت ۲سایت همسریابی و همسرگزینی با هم متفاوت است، سایت های همسریابی برای افراد مختلف همسر پیدا می‌کنند که فعالیت آنها از نظر ما غیرقانونی و بدون کنترل است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ؛ محمود گلزاری بعد از رونمایی از پوستر نکوداشت هفته جوان درباره این پوستر که درخت سروی بر آن نقش بسته است، گفت : درخت سرو نماد جوانی ، آزادگی، سرزندگی و شادابی است.

وی افزود: بالای این پوستر نیز جمله ‌ای از مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به جوانان ذکر و در پایین آن روزهای هفته جوان در سال جاری مشخص شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اقدمات انجام شده برای رفع دغدغه جوانان در یک سال گذشته گفت: کار این معاونت، پیگیری مسائل جوانان در دستگاه هاست که توانسته ایم 30 دستگاه اجرایی را در این خصوص فعال کنیم و سعی کرده  ایم فعالیت دستگاه ها را نسبت به سال گذشته اجرایی تر کنیم، ضمن این که جشنواره بخشش امسال نخستین بار برگزار می شود.

گلزاری درباره وام ازدواج جوانان نیز افزود:‌ وام ازدواج در سال 92 با بن بست های بسیاری مواجه شد که در جلسه هفته پیش، هیئت دولت بانک ها را مکلف کرد به این مسائل بپردازد.

وی همچنین درباره تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش نیز گفت: ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش مسئله خوبی برای جوانان نبود و اکنون هم مجلس و دولت به دنبال تفکیک این دو نهاد از هم هستند .

گلزاری افزود : طرح ‌های مختلفی درباره تفکیک عنوان شده است که از جمله آن ادغام معاونت امور زنان و خانواده با حوزه جوانان ، یا راه اندازی یک سازمان ملی برای جوانان و یا ترکیب حوزه جوانان با دستگاه های دیگر است که البته این طرح ها در حد نظر است و قطعی نیست .

وی ادامه داد : به هر حال دولت و مجلس (به ویژه در کمیسیون اجتماعی ، فرهنگی و فراکسیون جوانان) هر دو پیگیر آن هستند اما گمان نمی‌کنم که این تفکیک تا پایان امسال صورت بگیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان درباره فعالیت سایت های همسریابی و همسرگزینی که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: فعالیت این دو سایت با هم متفاوت است، سایت های همسریابی برای افراد مختلف همسر پیدا می‌کنند که فعالیت آنها از نظر ما غیرقانونی و بدون کنترل است.

وی افزود : اکنون براساس آمار نیروی انتظامی حدود 300 سایت در این خصوص فعالیت می کنند که برای کنترل فعالیت سایت های همسریابی با قوه قضائیه و پلیس امنیت جلساتی داریم.

گلزاری ادامه داد : اما فعالیت سایت های همسرگزینی در واقع مشاوره برای کمک به انتخاب همسر است که در این خصوص برنامه‌ های خوبی در نظر داریم و به جاهای مناسبی می رسیم.

معاون ساماندهی امور جوانان درباره قوانین جوانان نیز گفت: در معاونت توسعه راهبردی ریاست جمهوری کارگروه ‌هایی برای تعیین قوانین تشکیل شده است اما با توجه به اینکه اکنون بحث تفکیک مطرح شده است ، پیگیری ها رویکرد متفاوتی را نسبت به گذشته خواهد داشت .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که درباره نرخ بیکاری جوانان پرسید، افزود : آمار بیکاری جوانان 15 درصد میانگین آمار بیکاری کل جامعه است.

گلزاری ادامه داد : در مجموع 24 میلیون جوان با میانگین سنی 15 تا 29 سال داریم.

No comments:

Post a Comment