Saturday 31 May 2014

دعوای ائمه جمعه و جماعات برای به «بهشت راندن» اجبـــاری مردم


   دعوای ائمه جمعه و جماعات برای به «بهشت راندن» اجبـــاری مردم

rohani-santeکنایه روحانی به ائمه جمعه و آخوندهای حکومتی : برخی مردم بیکارند و شغل ندارند و دائم دچار توهمات هستند و مدام غصه دین مردم را می‌خورند در حالی که نه دین را می‌شناسند و نه آخرت را.  حسن روحانی رئیس‌جمهوری چندی پیش در همایش بیمه سلامت همگانی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با گرامیداشت سالگرد سوم خرداد و با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و بیمه همگانی در اظهاراتی قابل تامل گفت: «این‌قدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.»

به گزارش خبرگزاری "ایسنا"  آن‌طور که روحانی گفته "نباید مردم را بیهوده و بدون جهت نگران کرد و باید گذاشت مردم راحت باشند".

به گزارش روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران ، در حالي كه واكنش‌ها به اظهارنظر رئیس جمهوری درباره اينكه مردم را نمي‌توان به زور شلاق به بهشت برد، همچنان ادامه دارد، خطيب نماز جمعه تهران براي دومين بار بخشي از خطبه‌هاي نماز جمعه را به پاسخ به اين اظهارنظر اختصاص داد.جمعه تهران براي دومين بار بخشي از خطبه‌هاي نماز جمعه را به پاسخ به اين اظهارنظر اختصاص داد.
khatami-ahmadاحمد خاتمي دوشنبه شب هفته گذشته در مراسم جشن بعثت پيامبر اسلام  كه در مسجد امام علي(ع) فاز3 شهر انديشه نسبت به اظهارات رئیس جمهوری واکنش نشان داده و گفته بود : مي‌گويند بگذاريد مردم به حال خودشان باشند و به زور به بهشت نبريد، چشم، امر به معروف و نهي از منكر را تعطيل مي‌كنيم و به آقاي دزد و دختر و پسر بدحجاب مي‌گوييم بچه خوبي باش، آيا اين اسلام است يا دغدغه اجراي دين را داشتن است.
 مكارم شيرازي یکی از مراجع تقلید حکومتی در قم هم روز چهارشنبه گذشته در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفته بود: ما به دولت احترام مي‌گذاريم و از آن حمايت مي‌كنيم، تضعيف آن را به صلاح نمي‌دانيم و اگر تضعيف شود به ضرر كشور است، ‌اما لازم مي‌دانيم تذكر هم بدهيم، حمايت و كمك منافاتي با تذكر ندارد.
وی سپس تأكيد كرده بود: اينكه برخي مسئولان گفته بودند با زور شلاق نمي‌توان افراد را به بهشت فرستاد ما هم اين گونه مي‌گوييم، اما مي‌گوييم با دست خودمان درهاي جهنم را به روي مردم باز نكنيم.
اما آيت‌الله با این حال احمد خاتمی به همین موضعگیری ها بسنده نکرده و  روز گذشته در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بيان اينكه رسالت حكومت ديني، صاف كردن جاده بهشت است، گفت: به صراحت مي‌گويم كه مجلس گناه، كار ضدفرهنگي است، چه اين كار در قالب كنسرت موسيقي باشد و چه هر عنوان ديگري.
بخشی از اظهارات وی به شرح زیر است :
نگويند انتقاد نكنيد، اين لباسي كه ما پوشيده‌ايم لباس امر به معروف و نهي از منكر است، اگر نمي‌توانيد مجلس منهاي گناه ترتيب دهيد، خب ترتيب ندهيد. چه ضرورتي دارد از بيت‌المال مردم خرج غفلت از خدا شود. وي با تأكيد بر حساسيت ائمه جمعه در خصوص مسائل فرهنگي افزود: موضع ما در رابطه با نظام، موضع حضرت آقا است. موضع مقام معظم رهبري تقويت دولت‌ها است و ما هم بر همين باور هستيم و اگر مسئولان بخواهند خدمت كنند بايد حمايت شوند، اما اين به معناي ترك امر به معروف و نهي از منكر نيست.
مسئول محترمي گفته است كه به زور شلاق نمي‌شود مردم را راهي بهشت كرد، اين جمله سه معنا دارد، يك معنا را ما قبول داريم و بايد همينطور باشد.
مكتب ما مكتب منطق و استدلال است و شلاق نيست. سيره پيغمبر (ص) نيز همين‌گونه بوده است. پيامبر(ص) مبلغ و معلم قرآن مي‌فرستاد، اين معنا معناي درستي است و جنجال هم ندارد. دوم؛ آنكه اين سخن را اينگونه معنا كنيم كه مردم را آزاد بگذاريم هر كاري دلشان مي‌خواهد بكنند و در عرصه اخلاقي، سياسي و اقتصادي آزاد باشند و حدود الهي را بشكنند و نهي از منكر نداشته باشيم، به صراحت مي‌گوييم اين معنا مورد تأييد هيچ‌كس در نظام اسلامي نيست و هيچ مسئولي هم نمي‌تواند اين حرف را بزند.
 معناي سوم حرف اين باشد كه ما موظف نيستيم حتي جاده بهشت را نيز صاف كنيم، نادرست است، رسالت حكومت ديني همين است كه جاده بهشت را صاف كند و فضاي بهشتي شدن را فراهم كند و مأموريت آن همين است، چطور در عرصه اقتصادي، مسئولان محترم، اقتصاد را مديريت مي‌كنند و مي‌گويند چه كالايي وارد شود، اين اسمش هموار كردن جاده براي بهشت دنياي مردم است و بر همين ملاك مي‌گوييم حكومت بايد جاده را براي بهشتي شدن مردم فراهم كند و اين تحليل بدون هيچ موضع‌گيري يكجانبه درباره اين سخن است.
 اما واکنشها به اظهارات رئیس جمهوری به همین جا خلاصه نشده و احمد علم الهدی امام جمعه مشهد هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه نقطه ضربه پذیر ما عرصه فرهنگ بوده است، افزود: همه موظفیم از حوزه فرهنگ پاسداری کنیم و ما در مقابل همه جریانات ضد فرهنگی ایستاده ایم و باید همه بایستیم.
hodعلم الهدی تاکید کرد: بار دیگر تذکر می‌دهم ما در مقام تضعیف دولت نیستیم چرا که این کار درستی هم نیست و اینها کارگزاران نظام هستند که حکم تنفیذ ولی فقیه را دارند، اما این به آن معنا نیست که ما پرچم پاسداری را کنار بگذاریم، ما باید در عرصه پاسداری از انقلاب همچنان بایستیم. بنده با حمله، مسخره و استهزا جا نمی‌زنم و همچنان سر جایم ایستاده‌ام و می‌گویم شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بایستی کنترل و یا ممنوع شوند.: این کلام خداوند در قرآن است که در سوره انعام می‌گوید دشمنان پیغمبر با شبکه ارتباطی که برخی به برخی دیگر القا می‌کنند دشمنی اشان را با پیغمبر اجرایی می‌کنند و مصداق آن هم همین شبکه‌های اجتماعی است. صاحب فیس‌بوک یک صهیونیست است و صیهونیست‌ها بی‌دلیل میلیارد دلار پول برای یک شبکه اجتماعی پرداخت نمی کنند.
وی با بیان اینکه ما شبکه اجتماعی را می فهمیم و آن را حالی‌مان می‌شود گفت: یک شبکه اجتماعی که کارش دشمنی با پیغمبر است شما باید در مقابل این چه کاری انجام بدهید.شما باید زمانی شبکه اجتماعی بگذارید که مدیریتش در دست خود شما باشد و بتوانید مسائل زیانبارش را از بین ببرید.
علم الهدی با تاکید بر اینکه ما قصد تضعیف کسی را نداریم گفت: این درست نیست حرف‌هایی که زمانی ادبیات کسانی بود که قصدشان این بود یک عده بی دین را دور هم جمع کنند و پشت سرشان راه بیاندازند و جریان فتنه را بوجود بیاورند و شعار نه غزه نه لبنان سر بدهند را به زبان بیاوریم.اینکه می‌گوییم نمی‌خواهیم با شلاق مردم را به بهشت ببریم درست نیست چرا که اصلا مسیر فطری انسان‌ها بهشت است و اگر انسان‌ها با مسیر فطری خودشان حرکت کنند حتما به بهشت می‌روند و کار پیغمبر هم مبارزه با کسانی بود که قصد جلوگیری از رفتن مردم به بهشت را داشتند.شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که قصد دارند جلوی بهشت رفتن مردم را بگیرند خواهیم ایستاد. اینکه برخی می گویند زمان رسانه های تک صدایی گذشته باید به آنها گفت این حرف را برای چه کسانی می‌زنید مگر بی‌بی‌سی و تایمز تک صدا نیستند و آیا تایمز تک صدا یک صهیونیست نیست و این تک صدایی که می‌گویید این برای این نیست که از شما راضی باشند. آیا این حرف‌ها را برای یک عده غربی تک صدا می‌زنید و ما اگر در نماز جمعه نهی از منکر می کنیم می گویید وقت تک صدایی گذشته است و فکر می‌کنید با این حرف‌هایی که می‌زنید چه کسانی به دنبال شما راه می‌فتند، جز یک عده هوس باز که می‌خواهند به اوج لذت مستانی اشان برسند، اینها که جز ضرر چیزی نگذاشته‌اند.
علی رغم پافشاری ها برای تداوم جنگ بر سر به بهشت اجباری راندن مردم ، حسن روحانی بار دیگر در جمع کارکنان حفاظت محیط زیست  ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه با بیان آنکه دولت دینی خوب است ولی دین دولتی جای بحث دارد، اظهار داشت: دین را نباید به دست دولت داد زیرا دین در دست علما، فرهیختگان و مراجع است و البته دولت نیز باید حمایت کند.
روحانی با اشاره به برخی مشکلات برای تغییر رفتارهای محیط زیستی و بهداشتی جامعه گفت: زمانی که قرار بود خزینه‌ها جمع شود و به جای آن دوش نصب شود، برخی فریاد زدند که نصف دین مردم از بین خواهد رفت؛ دو حادثه در قم خیلی صدا کرد که یکی بحث حمام‌ها بود و دیگری موضوع تغییر ساعت.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: برخی مردم بیکارند و شغل ندارند و دائم دچار توهمات هستند و مدام غصه دین مردم را می‌خورند در حالی که نه دین را می‌شناسند و نه آخرت را.
وی تصریح کرد: در آن زمان فکر می‌کردند بهداشت تشریفاتی است ولی بعدا فهمیدند که بهداشت زندگی مردم است.

No comments:

Post a Comment