Sunday 25 May 2014

نقوی حسینی: سازمان‌های مردم‌نهاد میان زنان خانه‌دار اندیشه‌های فمینیستی را ترویج می‌کنند


   نقوی حسینی: سازمان‌های مردم‌نهاد میان زنان خانه‌دار اندیشه‌های فمینیستی را ترویج می‌کنند

naghavi-tحسین نقوی حسینی٬ نماینده مجلس گفته سوریه خط مقدم ایران است٬ هنوز نتوانسته‌ایم از دارایی‌های آزادشده مبلغی برداشت کنیم٬ سازمان‌های مردم‌نهاد میان زنان خانه‌دار اندیشه‌های فمینیستی را ترویج می‌کنند و دولت احمدی‌نژاد بدرستی «کرکره» این سازمان‌ها را پایین کشید.
آقای نقوی که سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس است٬ روز شنبه (سوم خرداد) این اظهارات را در گفتگو با خبرگزاری تسنیم بیان کرده است.
مهمترین گزاره‌های این گفتگو:
● فعالین ضد نظام در NGO‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کلانی کردند. ما در گرگان NGO داریم که برای خانم‌های خانه‌دار جلسه می‌گذارند و حقوق بشر درس می‌دهند. ظاهرش هم خیلی خوب است. اما در باطن کاملا ایده‌های فمنیستی را ترویج می‌کنند.
● در دولت آقای خاتمی روی این موسسات مردم نهاد - NGO‌ها- بسیار کار کردند. تشکل‌هایی درست شدند که کاملا در راستای اهداف صهیونیست‌ها فعالیت می‌کردند.
● دولت نهم و دهم که روی کار آمد، دَر دکان این‌ها را بست. کرکره‌هایشان را پایین کشید، درست هم بود. بسیاری از این کرکره‌ها واقعا باید پایین کشیده می‌شد. نگاه دولت هم نگاه خوبی بود.
● حوزه‌ اطلاع‌رسانی و خبرگزاری‌ها، واقعا حوزه مهمی است. ما در عرصه‌ بین‌الملل و عرصه‌ داخلی چون در این عرصه حضور نداشتیم، خیلی ضربه خورده‌ایم و هزینه داده‌ایم.
● وقتی دو هزار شبکه ماهواره‌ای علیه نظام ما فعالیت‌ می‌کنند، ما می‌خواهیم با ۲۰ شبکه با آن دو هزار شبکه مقابله کنیم؟ ما با غربی‌ها یک جنگ رسانه‌ای جدی داریم.
● من وقتی خبر تاسیس خبرگزاری تسنیم در سوریه را شنیدم، برایم خیلی قابل توجه و خوشحال کننده بود چرا که باید اخبار میدان به دست مردم و افکار عمومی برسد و الا قضاوت مردم درست نخواهد بود. آنجا خط مقدم ماست، خط مقدمِ سوریه نیست، بلکه خط مقدم ماست.
● باید به جامعه آگاهی دهیم. رفع تحریم‌ها این‌طور که خودشان {غرب} می‌گویند، اگر رفع تحریمی صورت بگیرد، ۱۰ سال حداقل طول می‌کشد.
● جمله‌ای را آقای جلیلی مطرح کرد که جمله خوبی بود، مبنی بر اینکه اگر همه ملت ایران پای پرونده هسته‌ای بایستند و همه تحریم‌ها را تحمل کنند، ارزشش را دارد، چون به اندازه انقلاب می‌ارزد. معنایش این بود که بالاخره ما بدانیم هزینه و فایده‌مان چیست. الان مردم، درک درستی از هزینه و فایده ندارند.
● آن‌ها {مقام‌های دولتی} می‌گویند که درست است و الان ما پول را گرفتیم و در حساب ماست. مثلا در ژنو، سوئیس یا هر جای دیگر، ولی نمی‌توانیم آن را برداریم.
● چهار قسط اول را ما نتوانستیم برداشت کنیم. آن‌ها {غرب} واریز کردند، منتها ما نتوانستیم برداشت کنیم.
● اول مسئولین بانک مرکزی نمی‌خواستند زیر بار این موضوع بروند و تشکیل جلسات کمیسیون امنیت ملی به خاطر همین بود اما بعد از گفت‌وگوهایی که صورت گرفت، اعتراف کردند و گفتند که ما هنوز برداشت نکردیم و هنوز یک دلار هم نتوانستیم برداشت کنیم و فعلا هم نمی‌توانند برداشت کنند.
● ظاهرا برای دو قسط بعدی آن‌ها یک مکانیزم جدیدی را انتخاب کردند و اقساط پنجم و ششم به حساب امارات ریخته شده و ظاهرا این روش سهل‌تر است.
● {بر اساس گزارش‌هایی که سازمان کشتیرانی و سازمان هواپیمایی در مجلس دادند} جمع‌بندیشان این بود که تغییری حاصل نشده است.
● در حال حاضر {در خارج از ایران} بنزین هواپیما به ما نمی‌دهند. دیگر این اولیه‌ترین قدم برای حذف تحریم است. سوخت به ما نمی‌دهند.
● بچه‌های کشتیرانی می‌گفتند اصلا لغو این تحریم‌ها را نپذیرید. چون ما آمده‌ایم و یک سری مکانیزم‌ها برای خودمان تعریف کردیم و این مکانیزم را جا انداختیم و داریم با این مکانیزم کار می‌کنیم اما اگر شما بپذیرید، این مکانیزم‌ها را از دست می‌دهیم.

No comments:

Post a Comment