Thursday 23 October 2014

روحانی مخالفان خود را متهم به ایجاد "ناامنی" در جامعه کرد


   روحانی مخالفان خود را متهم به ایجاد "ناامنی" در جامعه کرد

71d8c15c-ca0a-45de-b5cd-b30ae5e946af
به بهانه امر به معروف و نهی از منکر نمیتوان مساله حجاب را  بزرگنمایی کرد و جامعه را به ناآرامی کشید
دبی، العربیه.نت فارسی  / چهارشنبه  22 اکتبر 2014م/ حسن روحانی رئيس جمهورى اسلامي ايران در سخنرانی روز چهارشنبه ٢٢ اكتبر خود در جمع مردم زنجان با بیان اینکه امر و نهی اختصاص به هیچ فرد، جناح و دسته‌ای ندارد اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید من فقط آمر به معروف و ناهی از منکر هستم و هیچ کس نمی‌تواند جناح و یا گروهی را به عنوان عمل کننده به منکر متهم کند.
8e7da916-153d-4b56-9a90-2dd16ca85101
باید این مساله به ذهن سپرده شود که امر به معروف و نهی از منکر عمل همگانی است یعنی 77 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر خواهند بود و به یاد داشته باشیم که این عمل متقابل است و مبادا روزی کلمه امر به معروف و نهی از منکر و این وظیفه مهم که باید وسیله‌ای برای نزدیکی جامعه به یکدیگر باشد وسیله‌ای برای تفرقه و جدایی شود. رئیس جمهورى ايران با یادآوری اینکه بر اساس قرآن در امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا ولایت و محبت نسبت به دیگری شکل بگیرد، خاطر نشان کرد: دوست داریم پایان کار مجلس در مساله امر به معروف و نهی از منکر موجب انسجام و وحدت بیشتر جامعه و هدایت جامع به نیکی باشد.
1c9898e3-b302-4087-bfa1-c58e301b9d2c_16x9_600x338
به گفته روحاني از دیدگاه اسلام، یک گروه آمر به معروف نیستند و همه مسلمانان وظیفه امر و نهی را بر عهده دارند و مبادا که تحت لوای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود.وی با تاکید بر اینکه اساس امنیت، برادری و کرامت انسانی و احترام به یکدیگر است تصریح کرد: مباد منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم. دروغ و تهمت منکر نیستند؟ رشوه‌خواری منکر نیست؟ بورسیه‌های تقلبی را نباید منکر بپنداریم؟ از صبح تا شب فقط یک مساله و آن هم بدحجابی را فقط باید منکر تلقي كنيم. اين سخنان حسن روحاني در حالى مطرح مي شود كه اخيرا گروه انصار حزب الله اقدام به راه اندازي گشت هاي امر به معروف و نهي از منكر بدون مجوز دولت كرده است، و همچنين شماري از زنان در اصفهان كه بر مبناي باورهاي جمهوري اسلامي بدحجاب تلقي مي شوند مورد حمله اسيدپاشان قرار گرفته اند.

No comments:

Post a Comment