ظهور آثار جنون زدگی و بیچارگی سایت های تکفیری در برابر اراده اهنین حقجویان
اتهامهای ناچسب به دراویش اعتصاب غذا کننده خبر از منش و روش ضد اسلامی دزدان و چپاولگران بیت المال میدهد!
امروز برهمه مردم ایران و جهان مشخص شده که همه قیل و قالها
برای توجیه سرکوب دراویش، توسط کسانی صورت میگیرد که دست باز در چپاول بیت
المال داشته و دارند و نمیخواهند این موقعیت را از دست بدهند. توهین و
اهانت باور نکردنی در اوج وقاحت نسبت به دراویش در شرایطی صورت میگیرد که
همین امروز چهارشنبه نهم مهرماه/ اول اکتبر در صحن مجلس صحبت از افشاگری
پیرامون دزدیهای نجومی در دوران محمود احمدی نژاد به میان امد، و در خلال
ان کمالالدین پیرموذن، یکی از نماینده های مجلس در این افشاگری در صحن
مجلس - با اشاره به گزارشی از وضعیت «ارزی، دلالی و اقدامات صرافیهای
ایران»، که روز یکشنبه، شش مهرماه، توسط ارسلان فتحیپور، رئیس کمیسیون
اقتصادی مجلس ایران، درجلسه غیرعلنی مجلس ابراز شده بود- گفت: «در سال ۹۰
سه صراف مرتبط با دولت قبل که از سیاستهای حمایتی نهاد ریاست جمهوری و
بانک مرکزی وقت برخوردار بودند، نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان حیفومیل
کردند.» به گزارش وبسایت خبری انتخاب، ارسلان فتحیپور در این جلسه گفته
است که «سه صراف در سال ۹۰ با همکاری بانک مرکزی هفت هزار میلیارد تومان
سود کردهاند. رانت نسبت به پرونده سوءاستفاده مالی سه هزار میلیارد
تومانی اهمیت بیشتری دارد. کمیسیون اقتصادی مجلس تمام اسناد و مدارک مربوط
به این پرونده را تهیه و به قوه قضائیه ارسال کرده است. کمیسیون اقتصادی
مجلس به زودی جزئیات این «رانت» را منتشر خواهد کرد و مسئولان دولت دهم
درباره این «رانت» باید پاسخگو باشند.
حال در این فضای دزدی و چپاول، سردسته های دزدان و چپاولگران با
اتهام زدن به دراویش میخواهند برای خود مشروعیت بتراشند، اما این اباطیل
دیگر به هیچ گوشی فرو نمیرود و کسی را فریب نمیدهد. دوره برچسب زنیهای
بیحاصل نسبت به دراویش یکتاپرست مسلمان به پایان رسیده است و اسلام ستیزان
مال مردم خوار باید از خواب خرگوشی برخیزند و رسوایی و عریانی خود را
ببینند!
اتهامهای سایت فرقه نیوز به شرح زیر است:
فرقه نیوز- بخش صوفیه و دراویش، فرقه صوفیه گنابادیه که از
بدو شکل گیری ابزار دست استکبار و صهیونیسم جهانی شده است دوباره با
تحرکاتی کاملا هماهنگ با اهداف صهیونیسم جهانی با شعارهایی تکراری به
خیابان ها ریخته و با مظلوم نمایی هایی مضحک به دنبال حقوق به ظاهر از دست
رفته شان هستند.یکی از این ادعاها که دراویش فرقه صوفیه گنابادیه را به
کف خیابان ها کشانده این است که "جمهوری اسلامی ما را به دلیل درویش بودن و
صوفی بودن دستگیر کرده است لذا باید زندانیانمان را آزاد کنند". اما با
بررسی این ادعای واهی متوجه می شویم که دلایل زندانی شدن دراویش این فرقه،
نه به خاطر درویش و صوفی بودن، بلکه به دلایلی است که هر فرد دیگری هم
اگر بود حکمش با این افراد فرقی نمی کرد.به عنوان مثال درویشی را به خاطر
عدم پرداخت مهریه همسرش و به دلیل شکایت خصوصی به زندان انداخته اند و
این فرقه با استفاده ابزاری از درویش بودن وی، فقرای ناآگاه را به کف
خیابان کشانده است. ای کاش دراویش به جای تجمع و سر دادن شعارهای بی اساس
کمی پول جمع کرده و مهریه این خانم را بدهند تا همسرش از زندان آزاد
شود!نمونه دیگر دستگیری این افراد، چاقو کشی و درگیری و اخلال در امنیت
اجتماعی است لذا به آن دسته از دراویش که به خیابان آمده اند عرض می کنیم
که به جای این که عروسک خیمه شب بازی استعمار شوید جاهلان و چاقوکشانتان
را از خیابان ها جمع کرده تا ضمن حفظ امنیت اجتماعی، فقرای این فرقه را
گمراه نکرده به خیابان ها نکشانید.از دیگر جرم های این گروه منحرف می
توان به همکاری با عوامل ضد نظام و سرویس های جاسوسی غرب در فتنه 88 اشاره
کرد که خود جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد.لذا از فقرای این فرقه می
پرسیم که اگر منش سیر و سلوکی شما در کنج خانقاه است، چرا با هر بهانه ای
به خیابان ریخته و تجمع غیر قانونی انجام می دهید؟
فرقه نیوز- بخش صوفیه و دراویش، 5 سال پیش، پس از انتخابات
ریاست جمهوری سال 88 اتفاقاتی افتاد که جدای از اینکه بخواهیم مسائل رخ
داده شده در آن زمان را بازگو کنیم، می توانیم با رجوع به گزاره های
استراتژیک در قلب اپوزیسیون، اِلمان های مناسبی را برای شناختن حق از باطل
از آن استخراج کنیم. هر چند که موارد استراتژیک در فتنه ی مذکور زیاد است
ولی این گزاره ها آن قدر واضح است که دیگر جای هیچ شبهه ای برای شناختن
حق و باطل نمی گذارد.
حال پس از گذشت 5 سال از آن فتنه ی شکست خورده، ماکتی کوچک
از آن رویداد شرم آور با چهره ای دیگر، ولی با همان گزاره ها و نماد ها،
دوباره از آستین غرب بیرون آمده و قصد خود نمایی دارد. لذا برای هوشیاری
بیشتر مردم، برخی از این نماد ها و گزاره ها را با هم مرور می کنیم تا
حقیقت پنهان این ماکت کوچک و بی ارزش بیش از پیش نمایان شود.
هم خط شدن عناصر ضد انقلاب
با کمی جستجو در فضای مجازی نکته ای جالب، خود نمایی می کند.
عناصر ضد انقلاب همانند فتنه 88 دوباره در یک خط جمع شده و با حضور رضا
پهلوی، جلسات متعددی می گذارند تا شاید بتوانند با دست مایه قرار دادن
دراویش فرقه صوفیه گنابادیه ، این عروسک های خیمه شب بازی را به میدان
بیاورند و در روند پیشرفت نظام اسلامی ایران خلل ایجاد کنند.
ولی باید به امثال رضا پهلوی ها و سلطنت طلبان که مدیریت
ماکت کوچک فتنه 88 را به عهده گرفته اند این نکته را یاد آور شد که فتنه ی
88 با سالها برنامه ریزی توسط ارشدترین مغزهای استراتژیک جهان غرب و
آمریکا و همچنین تجربیات و امکاناتشان، نتوانست راه به جایی ببرد.
همراه شدن فرقه های مختلف با فتنه گران
یکی از نقاط جالب و قابل تامل فتنه 88، همراه شدن فرقه های
مختلف با فتنه گران بود. در فتنه 88 فرقه های ضاله با هر عقیده و مسلکی
دست در دستان هم داده و زیر یک پرچم قرار گرفتند؛ از منافقین و مجاهدین
خلق گرفته تا بهائیت و صوفیه و انجمن حجتیه ؛ و این چنین شد که فرقه های
انحرافی که در ظاهر به مخالفت با یکدیگر می پرداختند حقیقت پنهان و دست
های پشت پرده خود را نشان دادند تا همگان متوجه شوند که سناریو تشکیلاتی
فرقه های ضاله از یک جا حمایت می شود.
با اندک تامل در ماهیت فتنه دراویش و رصد تحرکات دیگر فرقه
های ضاله متوجه خواهیم شد که دوباره این فرق به دور هم جمع شده و دستان
یکدیگر را علیرغم اختلافات ظاهری به گرمی می فشارند.
جلسات متعدد مریم رجوی رهبر منافقین، نماینده بهائیان و برخی
از فرقه های دیگر با سران فرقه صوفیه گنابادیه و حمایت های شبکه های
وهابی و مسیحیت صهیونیسم، خود گویای آن است که هدفی مشترک آنها را گرد هم
آورده است.
استفاده ابزاری از زنان
استفاده ابزاری از زنان نیز موضوع دیگری است که غرب همیشه از
آن در جهت منافع خود بهره برده است. لذا با بررسی آماری، مخاطبین بیانیه
های صادر شده در فتنه 88، این سوال در ذهن، ایجاد می شود که چرا همیشه بیش
از نیمی از مخاطبین و گاهی همه مخاطبین بیانیه های صادره، بانوان می
باشند و مابقی هم به طور مشترک بین زنان و مردان ابلاق شده است.؟ این
سوال، جوابی کاملا آشکار دارد و آن سوء استفاده از زنان در راستای منافع
شخصی می باشد.
با رصد تجمعات غیر قانونی اخیر دراویش فرقه صوفیه گنابادیه
متوجه خواهیم شد که فرقه منحرف صوفیه نیز از این قائله مستثنی نیست. به
طور مثال طبق گزارش های رسیده، بنا به دستوراتی که از ناحیه مصطفی آزمایش
صادر گردیده است دراویش این فرقه باید از همسران خویش نیز در تجمع امروز
استفاده نمایند تا هم تعدادشان بیشتر جلوه نماید و هم برخورد با آنان مشکل
تر گردد و در صورت نیاز مردان بتوانند از معرکه متواری گردند!!! این در
حالی است که جایگاه زن در فرقه صوفیه هیچ گاه مطرح نبوده و هیچ شان و
منزلتی برای او در نظر گرفته نشده است.
پوشش خبری در رسانه های بیگانه
هنوز یادمان نرفته است که در فتنه 88 شبکه ها و سایت های
معاند با جمهوری اسلامی ایران چگونه با پوشش خبری وسیع آَشوب های فتنه
گران پازل تبلیغاتی دشمن را تکمیل کردند.
پوشش خبری و حمایت این رسانه ها از تحرکات این فرقه منحرف،
خود از نکاتی است که نگاه ها را به سوی خود جلب می کند. در روزهای تجمع
دراویش شبکه ها و سایت های بی بی سی، صدای آمریکا، دویچه وله و ... با
پوشش زیرکانه اخبار تحرکات دراویش، از این فرقه منحرف حمایت کردند.
زیر پا گذاشتن قوانین
زیر پا گذاشتن قوانین داخلی و بین المللی، یکی دیگر از نقاط
اشتراک فتنه 88، با ماکت کوچک خود، یعنی دراویش فرقه صوفیه گنابادیه است.
تجمعات بدون مجوز و غیر قانونی ار نقاط اشتراک این فرقه با فتنه 88 است.
شعارهای مشترک
وقتی شعار فقرای فرقه صوفیه را می شنویم یاد و خاطره ی
شعارها در فتنه معدوم 88، برایمان زنده می شود. شعارهایی مشترک و برخواسته
از قلب آمریکا که از زبان این گروه منحرف خارج می شود خود گواهی دیگر
برای شناخت حق از باطل است.
دست مایه قرارگرفتن برای نظام سلطه
از آنجایی که استکبار جهانی، با توسل به آشوب هایی خودساخته
در جهان اسلام و به خصوص در حکومت اسلامی ایران، خود را در راس این هرم
قرار داده و قصد ایستاده نگهداشتن هژمونی از دست رفته خود را دارد لذا از
این حرکت ها حمایت کرده و آنها را تا جایی که منافعش در آن باشد تامین می
کند.
اینکه نظام استکبار جهانی، از اقدامات کهنه و شکست خورده
استفاده کرده و دست به دامان تحرکات از پیش شکست خورده می زند، خبر از
پوسیدگی اندیشه غرب داده و نشان می دهد که تفکر منفور لیبرالیسم در مقابل
اندیشه ناب اسلامی زمین گیر شده است.
فرقه نیوز-بخش صوفیه و دراویش، بی شک هیچ عاقلی پیدا نخواهد
شد که تردیدی در زشتی و قبح اختلاف و تفرقه و حُسن اتحاد و همدلی داشته
باشد. و بقول اصولیون اتحاد و اختلاف از اموری است که اقتضای حسن و قبح
عقلی دارد و با قبول این قول دیگر برای اثبات حسن و قبح آنها نیاز چندانی
به آیات و روایات نیست. البته در این باب آیات و روایات متعدد و فراوانی
است که حسن اتحاد و قبح اختلاف را تبیین نموده اند.
بعنوان نمونه چند آیه و روایت در این باب ارائه می شود:
اما آیات:
آیه اول: وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا.[1] « همگى به ريسمان خدا، چنگ زنيد، و متفرق نشوید»
آیه دوم: وَ لا تَكُونُوا كَالَّذينَ تَفَرَّقُوا وَ
اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ وَ أُولئِكَ لَهُمْ
عَذابٌ عَظيمٌ.[2] «و مانند كسانى نباشيد كه پراكنده شدند و اختلاف كردند پس از آنكه نشانههاى روشن به آنان رسيد! و آنها عذاب عظيمى دارند.»
آیه سوم: إِنَّ الَّذينَ فَرَّقُوا دينَهُمْ وَ كانُوا
شِيَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ في شَيْءٍ إِنَّما أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ
ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِما كانُوا يَفْعَلُونَ.[3]
«كسانى كه آيين خود را پراكنده ساختند، و به دستههاى گوناگون تقسيم شدند،
تو هيچ گونه رابطهاى با آنها ندارى! سر و كار آنها تنها با خداست سپس
خدا آنها را از آنچه انجام مىدادند، با خبر مىكند.»
آیه چهارم: وَ الَّذينَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ
كُفْراً وَ تَفْريقاً بَيْنَ الْمُؤْمِنينَ وَ إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ
اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنا إِلاَّ
الْحُسْنى وَ اللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكاذِبُونَ.[4]
« گروهى ديگر از منافقین كسانى هستند كه مسجدى ساختند براى زيان (به
مسلمانان)، و (تقويت) كفر، و تفرقهافكنى ميان مؤمنان، و كمينگاه براى كسى
كه از پيش با خدا و پيامبرش مبارزه كرده بود آنها سوگند ياد مىكنند كه جز
نيكى (و خدمت)، نظرى نداشتهايم! امّا خداوند گواهى مىدهد كه آنها
دروغگو هستند»
و آیات متعدد دیگری که این مختصر مجال پرداخت به آن را ندارد. [5]
اما روایات:
روایت اول: قال رسول الله (ص): لا تختلفوا فإنّ من كان قبلكم اختلفوا فهلكوا.[6]« اختلاف مورزيد، چرا كه پيشينيانتان اختلاف ورزيدند و هلاك شدند»
روایت دوم: فَإِيَّاكُمْ وَ التَّلَوُّنَ فِي دِينِ اللَّهِ
فَإِنَّ جَمَاعَةً فِيمَا تَكْرَهُونَ مِنَ الْحَقِّ خَيْرٌ مِنْ فُرْقَةٍ
فِيمَا تُحِبُّونَ مِنَ الْبَاطِلِ وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ
يُعْطِ أَحَداً بِفُرْقَةٍ خَيْراً مِمَّنْ مَضَى وَ لَا مِمَّنْ بَقِي.[7]
«مبادا در دين دو رويى ورزيد، كه همبستگى و وحدت در راه حق «گر چه كراهت
داشته باشيد» از پراكندگى در راه باطل «گرچه مورد علاقه شما باشد» بهتر است
زيرا خداوند سبحان نه به گذشتگان و نه آيندگان، چيزى را با تفرقه عطا
نفرموده است.»
روایت سوم: وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَأَظُنُّ أَنَّ هَؤُلَاءِ
الْقَوْمَ سَيُدَالُونَ مِنْكُمْ بِاجْتِمَاعِهِمْ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ
تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُم.[8]«
سوگند به خدا مىدانستم كه مردم شام به زودى بر شما غلبه خواهند كرد.
زيرا آنها در يارى كردن باطل خود، وحدت دارند، و شما در دفاع از حق
متفرّقيد!»
و روایات فراوان دیگری که هم شنیده اید و شنیده ایم.
پس اختلافی در حسن اتحاد و قبح اختلاف نیست و همگان بر این
امر متفقند مگر کسانی که نان و نامشان در گرو اختلاف و تفرقه است. آنان
برای رسیدن به اهداف خویش همواره در شیپور تفرقه دمیده اند و امت را متفرق
ساخته اند و این، مطلب جدیدی نیست و در طول تاریخ این موضوع تکرار شده
است. چنانکه خداوند یکی از ویژگی های فرعون را اختلاف در بین قوم خود بیان
می کند.[9]
در این میان نکته بسیار مهم و عجیب اثبات حسن و امتیاز برای
تفرقه توسط کسانی است که نان از تفرقه مردم می خورند و عجیب تر اینکه
استدلال آنان به روایاتی است که یا آنها را نفهمیده یا نخواسته اند
بفهمند. و چقدر امیر بیان (ع) زیبا فرموده اند: قَالَ علی (ع): لَوْ
سَكَتَ الْجَاهِلُ مَا اخْتَلَفَ النَّاس.[10] «اگر جاهل سکوت می کرد مردم دچار اختلاف نمی شدند»
اما روایاتی که بر اثر جهل یا عمد طرفدار و مُثبِت تفرقه معرفی شده اند:
روایت اول: وَ رُوِيَ عَنْهُ (ص) أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ (ص)
قَالَ: مَا وَجَدْتُمْ فِي كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَالْعَمَلُ
لَكُمْ بِهِ وَ لَا عُذْرَ لَكُمْ فِي تَرْكِهِ وَ مَا لَمْ يَكُنْ فِي
كِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ كَانَتْ فِي سُنَّةٍ مِنِّي فَلَا
عُذْرَ لَكُمْ فِي تَرْكِ سُنَّتِي وَ مَا لَمْ يَكُنْ فِيهِ سُنَّةٌ
مِنِّي فَمَا قَالَ أَصْحَابِي فَقُولُوا إِنَّمَا مَثَلُ أَصْحَابِي
فِيكُمْ كَمَثَلِ النُّجُومِ بِأَيِّهَا أُخِذَ اهْتُدِيَ وَ بِأَيِّ
أَقَاوِيلِ أَصْحَابِي أَخَذْتُمْ اهْتَدَيْتُمْ وَ اخْتِلَافُ أَصْحَابِي
لَكُمْ رَحْمَةٌ قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَنْ أَصْحَابُكَ؟ قَالَ
أَهْلُ بَيْتِي.[11]«
از امام صادق عليه السّلام نقل است كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله
فرموده: آنچه در كتاب خدا يافتيد بدان عمل كنيد و هيچ عذرى در ترك آن
نداريد، و آنچه در قرآن نبود در سنّت و روش من بوده و عمل بدان مفروض و غير
قابل ترك است، و آنچه كه در سنّت من نبود آنچه صحابه گفتند بدان عمل
كنيد، هر آينه أصحاب من در ميان شما مانند ستارگانند به هر كدام اقتدا
كنيد هدايت شويد، و هر سخن ايشان را اخذ كنيد راه يابيد، و اختلاف اصحابم
براى شما موجب رحمت است.يكى پرسيد: اى رسول خدا، أصحاب شما كيانند؟ فرمود:
أهل بيتم.»
روایت دوم:
عَنْ أَبِي الْحَسَنِ (ع) قَالَ: اخْتِلَافُ أَصْحَابِي
لَكُمْ رَحْمَةٌ وَ قَالَ: إِذَا كَانَ ذَلِكَ جَمَعْتُكُمْ عَلَى أَمْرٍ
وَاحِدٍ وَ سُئِلَ عَنِ اخْتِلَافِ أَصْحَابِنَا؟ فَقَالَ (ع): أَنَا
فَعَلْتُ ذَلِكَ بِكُمْ، لَوِ اجْتَمَعْتُمْ عَلَى أَمْرٍ وَاحِدٍ
لَأُخِذَ بِرِقَابِكُم.[12]«از
حضرت ابى الحسن عليه السّلام نقل كرده، امام عليه السّلام فرمودند:
اختلاف بين اصحاب من براى شما رحمت است و نيز فرمودند: هنگامى كه اصحاب من
بينشان اختلاف باشد من شما را بر امر واحدى متّفق خواهم نمود. و از آن
جناب راجع به اختلاف اصحاب و سبب آن پرسيدم؟ حضرت فرمودند: من اين اختلاف
را بين اصحاب انداختهام و جهتش آن است اگر متّفق باشيد و بين شما اختلافى
نباشد دشمنان گردنتان را خواهند زد.»
روایت سوم: عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ بَشِيرٍ وَ حَرِيزٍ عَنْ
أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: قُلْتُ لَهُ إِنَّهُ لَيْسَ شَيْءٌ
أَشَدَّ عَلَيَّ مِنِ اخْتِلَافِ أَصْحَابِنَا قَالَ ذَلِكَ مِنْ
قِبَلِي.[13]«
از محمّد بن بشير و حريز از حضرت ابى عبد اللَّه عليه السّلام، حريز
مىگويد: محضر مبارك امام عليه السّلام عرض كردم: امرى بر من سختتر از اين
نيست كه بين اصحاب ما اختلاف مىباشد؟ امام عليه السّلام فرمودند: اين
اختلاف از جانب من بوده و من بين آنها اختلاف انداختهام.
اما تفسیر این روایات:
روایت اول که اختلاف در بین اهل بیت را رحمت ذکر می کند،
مفسرین من جمله مرحوم شیخ صدوق –علیه الرحمه- دالّ بر تقیّه می دانند و در
واقع تقیّه موجب رحمت برای شیعیان می باشد که باعث حفظ مذهب و دین آنان
می گردد.[14]
با یک دقت علمی روایت دوم و سوم نیز بر همین محمل حمل می
شوند و در واقع این یک تاکتیک از ناحیه خود ائمه بوده برای حفظ شیعه و هیچ
ارتباطی به تفرقه در زمان ما آن هم از نوع فرقه گرایی ندارد.
و اگر قرار باشد هر کس در هر جا اشتباهی کرد و خبطی مرتکب
شد، بخصوص اگر از ناحیه رهبر فرقه باشد آن را مصداق این روایات بداند دیگر
سنگ روی سنگ بند نخواهد آمد.
و از همه عجیب تر ارتباط دادن چرت در نماز و رو از قبله
برگرداندن و بر باسن دیگری سجده کردن و قرائت اشتباه و پرش قورباغه ای و
هزاران بدعت دیگر را به این روایات است و چه سخت و صعب است وظیفه کسانی که
هر روز باید با ماله ای خرابکاری رهبران خویش را هموار کرده و کلاهی دیگر
برای سر پیروان خود ببافند.
در پایان دعای رسول الله (ص) را متذکر می شویم و از خدا می
خواهیم که: اللّهم إنّى أعوذ بك من الشّقاق و النّفاق و سوء الأخلاق.
خداوندا من از تفرقه و نفاق و اخلاق بد به تو پناه مىبرم.
پی نوشت:
[1] - آلعمران : 103
[2] - آلعمران : 105
[3] - الأنعام : 159
[4] - التوبة : 107
[5] - بعنوان نمونه رجوع شود به آیات: طه : 94، الروم : 32، الشورى : 13
[6] - کنزالعمال، ص 894
[7] - نهج البلاغه، خطبه 176
[8] - همان، خطبه 25
[9] - إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً. القصص : 4
[10] - بحار الأنوار، ج75، ص: 81
[11]
- احمد بن على بن ابى طالب طَبرِسى، الإحتجاج على أهل اللجاج، ج2، ص:
355. این روایت را مرحوم علامه مجلسی در کتاب بحار الأنوار ، ج2، ص: 220
نیز آورده است
[12] - َعلل الشرائع، ج2، ص: 395
[13] - همان
[14]
- قال محمد بن الحسين بن بابويه القمي رضوان الله عليه إن أهل البيت لا
يختلفون و لكن يفتون الشيعة بمر الحق و ربما أفتوهم بالتقية فما يختلف من
قولهم فهو للتقية و التقية رحمة للشيعة.« شيخ صدوق- عليه الرّحمه- گويد:
بىشكّ أهل بيت اختلاف نمىكنند بلكه شيعيان را به دستور حقّ فتوا مىدهند،
و گاهى فتوايشان جنبه تقيّه دارد و ريشه اختلاف همان مسأله تقيّه در
گفتار است، و تقيّه موجب رحمت براى شيعيان مىباشد.» / بحار الأنوار،
ج2، ص: 220
No comments:
Post a Comment