Sunday 22 June 2014

سیاست یک بام و دو هوا: مخالفت با فرهنگ غربی! تحسین موسیقی کلاسیک غربی


   سیاست یک بام و دو هوا: مخالفت با فرهنگ غربی! تحسین موسیقی کلاسیک غربی


توئیتر انگلیسی مربوط به وب‌سایت علی خامنه ای   همراستا با روز جهانی موسیقی یا همان 21 ژوئن، اقدام به تحسین و قدردانی از موسیقی ارزشمند مغرب زمین کرده است
موسیقی، تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی است

علی خامنه ای در توئیت ووبسایت شخصی خودش  موسیقی غربی را  انسان‌ساز و حتی زمینه ساز تحولات بزرگی چون انقلاب‌های بزرگ تعبیر می‌کند.
 علی خامنه ای موسیقی ایرانی را نیز مورد تحسین قرار میدهد

به گزارش «تابناک»، روز جهانی موسیقی در ایران چندان جدی گرفته نمی‌شود و حتی میان پیگیران حوزه موسیقی نیز کمتر شخصی خبر دارد که 21 ژوئن روز جهانی موسیقی است. در دیگر کشورها اما همزمان چنین روزی شاهد برگزاری کنسرت‌های بسیار مهمی هستیم و برخی از مهم‌ترین اجراهای زنده موسیقی برجسته هر سال اجرا شده و برخی آلبوم‌های مهم در چنین روزی رونمایی شده و بدین شکل حرکتی جهانی را در این روز در حوزه موسیقی نظاره گر هستیم.

در این شرایط شاهد چندین توئیت انگلیسی در حساب کاربری انگلیسی منتسب به وب سایت رسمی رهبر انقلاب بودیم که برخی صحبت‌های کمتر شنیده شده ایشان را متذکر شده بود. توئیت‌هایی که بخش‌هایی از یکی از سخنرانی مهم و کلیدی رهبر انقلاب درباره موسیقی است؛ سخنرانی که مواضع ایشان را در قبال موسیقی کشورمان و همچنین موسیقی غربی به تصویر کشیده و حتی بخشی از موسیقی مغرب زمین را تا سرحدی حائز اهمیت می‌پندارد که انسان عارفِ واقفِ خردمند می‌تواند بلیت تهیه کند و در سالن از اجرایش لذت ببرد.

«تابناک» همزمان با انتشار این توئیت‌ها متن کامل این سخنان که بیانات مقام معظم رهبری در بازدید از صداوسیما و دیدار با جمعی از اهالی موسیقی در تاریخ نهم مردادماه 1375 را منتشر می‌کند؛ سخنانی که می‌تواند در این مقطع حساس که برخی اتفاقات برای موسیقی و حتی موسیقی اصیل و فاخر به خصوص در اجراهای زنده رخ داده، برای مسئولان امر و انقلابیون راهگشا باشد

No comments:

Post a Comment