Sunday 8 June 2014

يك سخنراني ديگر در مشهد لغو شد


   يك سخنراني ديگر در مشهد لغو شد


IMG_9995
روزنامه اعتماد می نویسد : انتقاد انصار حزب‌الله از اقدامات دلواپسان ؛ لغو يك سخنراني ديگر اين‌بار در مشهد. يك كارگاه علمي كه بنا بود با حضور «كلارك» يك فيلسوف امريكايي مسيحي برگزار شود با واكنش‌هاي برخي افراد و همچنين به دليل عدم امنيت كلارك برگزار نشد اين‌بار اما ماهيت افرادي كه واكنش نشان داده‌اند، مشخص نيست و حتي مسوول انصار حزب‌الله مشهد هم از عدم وجود مخالفت اين گروه با سخنراني فيلسوف امريكايي خبر مي‌دهد.

معلوم نيست دلواپسان اين‌بار چه كساني بودند كه با برگزاري چند تجمع دانشجويي، مسوولان اصلي مشهد به دليل عدم امنيت مهمان امريكايي‌شان سخنراني را لغو كردند و از خير برگزاري كارگاه علمي هم گذشتند.
لغو سخنراني‌هاي پي‌در‌پي و تجمعات رهاورد دلواپسي‌هاي اين روزهاي نگرانان است كه به هر بهانه‌يي دلواپسي خود را نشان مي‌دهند. نگراني‌هايشان آنقدر عجيب و غريب است كه حتي آنهايي كه سال‌ها پيش با چنين بهانه‌هايي وارد صحنه مي‌شدند هم نه‌تنها وارد نمي‌شوند بلكه تلاش مي‌كنند تا فاصله خود از دلواپسان امروزي را نشان بدهند.
مسوول انصار حزب‌الله مشهد تاكيد كرده است كه اين گروه هيچ دخالتي در لغو اين كارگاه 17 نفره نداشته و كلارك را يك چهره ضد جنگ هم مي‌داند.
اما آن‌گونه كه در خبرها آمده است، كارگاه يك روزه فلسفه دين و سخنراني فلسفي دكتر كلي جيمز كلارك، فيلسوف امريكايي كه به دعوت بنياد شهيد مطهري به ايران آمده بود، به دليل واكنش برخي افراد و ايجاد نگراني پيرامون امنيت دكتر كلارك، برنامه لغو شد.
آن‌گونه كه هادي بختياري، دبير اجرايي اين كارگاه به ايسنا خبر داده است اين فيلسوف برجسته غربي ميهمان همايش بين‌المللي انديشه‌هاي فلسفي استاد مطهري بوده، كه به همت بنياد علمي - فرهنگي استاد مطهري و با همكاري «مجمع عالي حكمت اسلامي» و «دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي» در تاريخ هفتم و هشتم خردادماه در قم برگزار شده و وي در آن سخنراني داشته است و سفرهاي داخلي او به پيشنهاد و هماهنگي دبيرخانه اين همايش انجام شده است. با اين وجود اما اظهارات مسوول انصار حزب‌الله مشهد برگ ديگري را در مسير دلواپسان باز مي‌كند. مسوول انصار حزب‌الله مشهد گفت: نيروهاي حزب‌الله طرفدار كرسي‌هاي آزادانديشي هستند و به هيچ عنوان مطابق ميل خود عمل نمي‌كنند و بر مبناي فرمايش آقا نظم لازم را در كارها دارند و برخلاف موازين شرع حركت نخواهند كرد.
به گزارش ايسنا، حميد استاد با بيان اينكه «حزب‌الله دخالتي در لغو اين كارگاه 17 نفره نداشته است»، ادامه داد: طي تحقيقاتي كه انجام داديم و مطالبي كه خود جيمز كلارك مطرح كرده، اين فرد يك چهره ضدجنگ و ضدصهيونيستي است و به همين دليل ويكي‌پديا اين مطالب را ضد وي منتشر كرده است.
استاد درباره اعتراض برخي افراد به اينكه چرا حزب‌الله با سخنراني كلارك مخالفت نكرده و به صحنه نيامده است، گفت: حزب‌الله نيروهاي خود را براي مواقع لازم نگه داشته است و در صورت لزوم با تمام وجود وارد صحنه خواهد شد.
اظهارات مسوول انصار حزب‌الله مشهد نشان مي‌دهد كه گروه‌هاي سياسي كه در سال‌هاي گذشته با عنوان منتقد كار مي‌كردند هم در حال جداسازي خود از دلواپسان اين روزها هستند.
شماری از اعضای بسیج دانشجویی و روحانیون در اعتراض به حضور کلی جیمز کلارک، فیلسوف آمریکایی مقابل جهاد دانشگاهی مشهد تجمع برپا کردند.

No comments:

Post a Comment