Saturday 7 June 2014

اختلاف میان خامنه ای - روحانی، یک احتمال است


   اختلاف میان خامنه ای - روحانی، یک احتمال است

 اما اختلاف "اطلاعاتِ سپاه - بسیج "و "محافل امنیتی سایه نشین" با "خامنه ای - روحانی"  یک قطعیت است
وقتی خامنه ای درمراسم سالگرد رحلت خمینی میگوید:"سینه سپر کردن در مقابل قدرت مشروع اسمش فتنه است" مخاطبانش چه کسانی هستند؟!
در مراسم بزرگداشت سالگرد خمینی خامنه ای بر عنصر "مردمسالاری دینی" و نگاه خمینی به اراده مردم از نقطه نظر تکوین منبع مشروعیت نظام دینی اصرار ورزید و لحاظ کردن خواست مردم را اصلیترین زمینه مقبولیت یک سیستم حکومتی به شمار آورد. همچنین حسن خمینی را که به مدت هشت سال توسط حزب پادگانی نفی ارزش شده بود در کنار خود درجایگاه سخنرانی حاضر کرده بود. این امر نشان میدهد که خامنه ای در صدد تغییری در مسیر اداره جامعه است ، البته اگر نیروهای مسلح سپاه- بسیج و اطلاعات سپاه - بسیج و رسانه های فرمانبر سپاه بسیج وابسته به محافل امنیتی - مطبوعاتی اجازه بدهند!
به همین دلیل است که مشاهده میکنیم با دعوت از حسن خمینی در کنار خویش در جایگاه سخنرانی در برابر دوربینهای صدا و سیما ، علی خامنه ای میکوشد به زیر عبای آیت الله خمینی بگریزد و از آن نقطه به توجیه روش جدید خودبپردازد. میگوید:
«کسی گمان نبرد که امام، انتخابات را از فرهنگ غرب اتخاذ و با تفکر اسلامی مخلوط کرد، چرا که بدون تردید اگر انتخابات و مردمسالاری از متن شریعت اسلامی قابل اتخاذ نبود امامِ صریح و قاطعِ، این موضوع را بیان می کردند براساس مکتب امام خمینی، شریعت اسلامی بعنوان حقیقت و ماهیت نظام اسلامی باید در همه کارها، قانونگذاری ها، سیاستگذاریها، عزل و نصب ها، رفتارهای عمومی و دیگر مسائل، مورد توجه کامل باشد. ضمن اینکه گردش کار در این نظم سیاسی مدنی، بر اساس مردمسالاری برخاسته از همین شریعت است و مردم بی واسطه یا با واسطه همه مقامات کشور را انتخاب می کنند.»
سران و سرکردگان سپاه پاسداران و بسیج و... محافل امنیتی - مطبوعاتی گوششان به این تغییر موضع بدهکار نیست و برمواضع خودشان اصرار میورزند. در بیانیه سپاه پاسداران به مناسبت سالگرد رحلت خمینی آمده است:
«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پایبندی به اصول، آرمانها و ارزش های دینی و انقلابی بدون توجه به منویات جناح ها و جریان های سیاسی صرفا به دفاع سلحشورانه و غیر محافظ کارانه از انقلاب اسلامی اندیشیده و به‌رغم عملیات روانی و هجمه های رسانه ای دشمن و جریان‌سازی‌های برخی رسانه های دگر اندیش داخلی در ایفای رسالت انقلابی و ماموریت های خطیر خود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.»
پس مشخص میشود که مواضع سپاه برعلیه قوه مجریه یعنی حسن روحانی و حامیانش یعنی رفسنجانی و جریانهای وابسته به او نیست بلکه در تقابل هرچه آشکار با شخص "ولی فقیه" است

No comments:

Post a Comment