Wednesday 25 June 2014

درخراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (شاه نعمت الله ولی) 5


   درخراسان و مصر و شام و عراق - فتنه و کارزار میبینم (شاه نعمت الله ولی)

نور ی المالکی- نخست وزیر عراق-  امروز جهارشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت درشرایطی که یک سوم از خاک عراق از کنترل حکومت مرکزی خارج است، امکان تشکیل یک دولت جایگزین وجودندارد و این امر برخلاف روح دمکراسی میباشد!!
به این ترتیب نوری مالکی شرط مقدماتی  تشکیل دولت فراگیررا پیروزی نظامی برعلیه مخالفان دولت مرکزی دانست!!! این موضعگیری جدید مالکی در تقابل آشکار با فتوای آیت الله علی سیستانی رهبرشیعیان عراق میباشد که خواهان تشکیل هرچه سریعتر یک دولت فراگیر و غیر فرقه ای شده بود
از جانب دیگر سایت العربیه از دبی گزارش داد که  جبهه اسلامی عراق و شام (داعش) نیرو و مهمات بسیار زیادی را از شمال عراق از طریق گذرگاه قائم وارد خاک سوریه کرده تا برای بازپس گیری منطقه استراتژیک "البوکمال" در خاک سوریه مورد استفاده قرار دهد. درصورت سقوط منطقه البوکمال سراسر صفحات مرزی میان عراق و سوریه به زیر پرچم داعش  قرار خواهد گرفت. به این ترتیب عملا سوریه و عراق هردو از صورت دو کشور منسجم با دو دولت مرکزی خارج شده،  و مرزبندی جدیدی در منطقه ظهور خواهدکرد. همان سرزمینی که قوای موسوم به داعش در تدارک تصرف آن است.
به گزارش العربیه منابع فرماندهی ارتش آزاد سوریه در دیر الزور، روز چهارشنبه 25-6-2014 ، اعلام کردند که شبه نظامیان داعش برای بازپسگیری شهر البوکمال در چند کیلومتری این شهر مستقر شدند.به گفته این منابع نیروهای داعش از شهر مرزی قائم در عراق که در کنترل آنهاست، به سوی شهر سوری البوکمال حرکت کردند.این تحولات همزمان با جابجایی نیروهای داعش از منطقه مرزی قائم به سوی شهر ابو کمال در سوریه صورت می گیرد.کنترل قائم و البوکمال توسط داعش، این گروه را بر بخش های بزرگی از مناطق شرق سوریه مسلط خواهد کرد. اشغال گذرگاه قائم به داعش این امکان را می دهد که به راحتی برای انتقال اسلحه و ادوات جنگی از داخل سوریه به خاک عراق و برعکس اقدام کند و شبه نظامیان خود را در جبهه‌های دیگر جنگ انتقال دهد.داعش کنترل شهرهای دیگری از استان انبار در مجاورت مرز سوریه را هم به دست گرفته ‌است.راوه و عانه از جمله شهرهایی هستند که هفته گذشته به دست داعش و مسلحین عشایر سقوط کردند.

No comments:

Post a Comment