Tuesday 26 August 2014

درخراسان و مصر و شام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی) 98


درخراسان و مصر و شام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی)

پهباد جاسوسی بر قراز تاسیسات نطنز از پایگاه هایی در عربستان به پرواز در آمده بود
resized_413016_205
پیچیده تر شدن شرایط امنیت سایتهای هسته ای در ایران درپی پیوستن عربستان به مجموعه کشورهای مخالف روند اتمی شدن رژیم ایران
رئيس سازمان انرژي اتمي يك روز پس‌از هدف‌گيري يك پهپاد اسرائيلي در نزديكي منطقه هسته‌اي نطنز، پيشنهاد تدوين كنوانسيون منع خرابكاري هسته‌اي با محوريت آژانس را مطرح كرد. او همچنين ديروز براي چندمين بار طي كمتر از يك هفته، درباره «سلب اعتماد ايران» از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هشدار داد.
جوان سخنان صالحي يك روز پس از هدف‌گيري پهپاد رژيم صهيونيستي را با عنوان «طرح ايران براي تدوين كنوانسيون منع خرابكاری هسته‌ای» مورد توجه قرار داده و نوشته: رئيس سازمان انرژي اتمي يك روز پس‌از هدف‌گيري يك پهپاد اسرائيلي در نزديكي منطقه هسته‌اي نطنز، پيشنهاد تدوين كنوانسيون منع خرابكاري هسته‌اي با محوريت آژانس را مطرح كرد. او همچنين ديروز براي چندمين بار طي كمتر از يك هفته، درباره «سلب اعتماد ايران» از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هشدار داد.
جوان در ادامه موضوع تلاش کشورهای غربی برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و نوشته: رئيس سازمان انرژي اتمي ديروز درباره سرنگوني يك پهپاد در آسمان نطنز گفت بيشتر از توضيحي كه سپاه پاسداران ارائه كرده است ندارد و از هوشياري و آمادگي نيروهاي مسلح كه اهداف دشمن را به بن‌بست رساندند، قدرداني كرد. صالحي همچنين از برگزاري مانور هوايي در يكي از تأسيسات هسته‌اي كشور به جز نطنز خبر داد و گفت: تجربيات حاصل از اين مانورها بسيار براي ما گرانقدر بود و خوشحاليم از اينكه نيروهاي مسلح توانستند چنين اقدام شايسته‌اي را انجام دهند. صالحي با اشاره به حساسيت صنعت هسته‌اي و بي‌حد و مرز بودن هر نوع اتفاق ناگوار در اين صنعت كه تبعاتي دارد، گفت: «در چارچوب كنوانسيون‌هاي هسته‌اي به آژانس پيشنهاد مي‌كنم كه كنوانسيون جديد در رابطه با منع خرابكاري هسته‌اي را تدوين و تهيه كنند تا خرابكاري هسته‌اي ممنوع شود. » اين پيشنهاد صالحي به خصوص در فضاي هدف قرار گرفتن يك پهپاد اسرائيلي در آستانه ورود به منطقه هسته‌اي نطنز حايز اهميت است. صالحي همچنين از مداخله و حضور برخي شركت‌ها و كشورهاي اروپايي و آسيايي در زمينه خرابكاري هسته‌اي خبر داد و گفت: «متأسفانه خيلي از كشورها، شركت‌ها و صنايع صاحب نام اروپايي در صنعت در فرآيند خرابكاري با امريكا و رژيم صهيونيستي سهيم شده‌اند كه اگر روزي اسامي اين شركت‌ها و كشورها را اعلام كنيم اعتبار آنها خدشه‌دار مي‌شود.» او گفت: «شايد برخي سفراي اين كشورها را بياوريم و از نزديك آنها را در جريان اقدامات كشورهايشان قرار دهيم، حتي در اين زمينه كشورهاي آسيايي در حال رشد حضور دارند كه ما به ناچار از آنها تجهيزاتمان را خريداري مي‌كنيم. »
همین روزنامه در مطلبی دیگر با عنوان «جاي خالي تهديد پهپادها در توافق جامع هسته‌اي» به قلم نادر ساعد خواستار تاثیرگذاری این ماجرا بر محتوای توافق احتمالی هسته‌ای شده و از جمله نوشته: سرنگوني پهپاد رژيم صهيونيستي قبل از نزديكي به تاسيسات غني‌سازي نطنز كه خبر اين دفاع موفق توسط نيروي هوافضاي سپاه نيز رسماً تأييد شده است، نه تنها يك واقعه و رويداد مهم بلكه پديده‌اي مؤثر در انتظارات و مطالبات ايران در چشم انداز تعاملات هسته‌اي است.
بر اساس قسمت آخر توافق مورخ 24 نوامبر 2013 ژنو كه ذيل عنوان «عناصر اصلي گام پاياني» ترسيم شده است، توافق نهايي ميان ايران و 1+5 در چارچوب زماني مرتبط با اين مقطع از تعاملات، مبتني بر اصول و محورهايي كليدي است كه «حقوق و تعهدات ناشي از ان. پي. تي. » از جمله آنها است. بر اساس روح و متن اين معاهده، تضمين استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي به عنوان يكي از كفه‌هاي راهبردي اين معاهده است و در نتيجه، حفاظت از تاسيسات هسته‌اي نيز به عنوان بخش لاينفك حقي خواهد بود كه در ماده 4 اين معاهده مقرر شده است.
بر اين اساس، كنفرانس عمومي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي طي سال‌هاي گذشته به پيشنهاد ايران قطعنامه حفاظت از تأسيسات هسته‌اي در برابر تهديدهاي مسلحانه و تروريستي را تصويب كرده است. تعهد بين‌المللي دائر بر حفظ و حمايت از تاسيسات هسته اي، شامل هر گونه تهديدي است كه مغاير با بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد و اصول و اهداف آن باشد. هرچند جاسوسي از تاسيسات هسته‌اي با برنامه‌ريزي و هدايت پهپاد چارچوبي است كه مغاير با اصول و اهداف ملل متحد به شمار مي‌رود اما براي شموليت قاطع و آشكار اين تعهدات در اين قبيل قضايا، تصريح ضروري است. گفتني است كه مضيق بودن مفهوم تهديد و حمله مسلحانه، ممكن است به عنوان چالشي براي تعميم مفاهيم كليدي منع توسل به زور به به كارگيري پهپادهاي غيرمسلح در عمليات جاسوسي تلقي شود و از اين‌رو است كه اين رويدادها دو ضرورت را در زمينه قاعده‌سازي براي تضمين امنيت تاسيسات هسته‌اي به عنوان بخشي از تضمين حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي پديد مي‌آورد:
نخست، توسعه تعهد بين‌المللي به حفاظت از تاسيسات هسته‌اي صلح‌آميز به گونه‌اي كه اقدامات جاسوسي از طريق به‌كارگيري پهپادها نيز در شموليت اقدامات ممنوعه ذيل آن قرار گيرد و دوم، جهت دادن به محتواي توافق جامع به گونه‌اي كه هر گونه تهديد عليه تأسيسات هسته‌اي ايران ممنوع تلقي شود و غرب با دادن تضمين امنيتي در خصوص خودداري از دخالت در تهديدهاي احتمالي دشمنان ايران، تسهيل اقدامات بين‌المللي از جمله شوراي امنيت عليه اين تهديدها را متعهد شود. بنابراين، در كنار پيشنهاد عامي كه مي‌توان از فرصت برگزاري نشست اواخر ماه سپتامبر كنفرانس عمومي آژانس براي طرح آن استفاده كرد، توافق جامع هسته‌اي با 1+5 نيز ظرفيت چنين روندي را دارا است. همانگونه كه اشاره شد، محتواي توافق جامع بايد بر پايه حقوق و تعهدات اعضاي ان. پي. تي. نگارش شود و حق فعاليت هسته‌اي امن و صلح آميز، مقوله‌اي است كه مي‌تواند در اين راستا براي ايران مزيت‌سازي نماي
د

No comments:

Post a Comment