Friday 29 August 2014

درخراسان و مصروشام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی) 106


درخراسان و مصروشام و عراق- فتنه و کارزار میبینم (پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی)

آغاز عملیات هوایی پهبادهای ارتش آمریکا بر فراز مواضع داعش در سوریه
698622_764
به گزارش سایت امنیتی اطلاعاتی موسوم به مشرق نیوز به نقل از منابع موثق وابسته به ارتش اسد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی چند حمله ویران کننده را علیه مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه انجام داده اند.
سایت مشرق نیوز همچنین اضافه میکند که  پیش از این پهپادهای آمریکایی روز سه شنبه چندین موضع تروریست‌های گروه داعش را در منطقه القائم (در مرز مشترک عراق و سوریه) بمباران کرده بودند. مشرق نیزو افزوده است که بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی پروازهای شناسایی خود در شرق سوریه را آغاز کرده اند.به گزارش روزنامه السفیر چاپ لبنان ، یک منبع امنیتی سوریه که خواست نامش فاش نشود این پروازها با هدف چمع آوری اطلاعات از مواضع گروه تکفیری موسوم به  دولت اسلامی عراق و شام صورت پذیرفته است .بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط این هواگردها که توسط اتاق عملیات مشترک عراق به دست افسران اطلاعاتی ارتش سوریه رسیده است
تحولات میدانی جبهه حاشیه دمشق
پس از دوروز بحث و بررسی موضع اتحاد عملیاتی میان گروههای  تکفیری (شامل: ارتش اسلام،اتحاد اسلامی سربازان شام،آزادگان شام،سپاه الرحمن، تیپ حبیب مصطفی،لشکر شهدای دوما،لشکر شیرهای غوطه) مستقر در غوطه شرقیه دمشق  ، بالاخره فرماندهان این گروههای حاضر به اتحاد شدند.
روز گذشته پس از پایان جلسه مشترک فرماندهان این گروهها  که به میزبانی "زهران علوش" فرمانده گروه"ارتش اسلام" (وابسته به دربار سعودی) در مقر فرماندهی این گروه در شهر "دوما" برگزار شد ، اعلام گردید که از این پس این گروهها در قالب تشکیلات واحد با نام "شورای متحد غوطه شرقیه" و تحت فرماندهی زهران علوش فرمانده گروه ارتش اسلام، معاونت فرماندهی "ابومحمد فاتح" (فرمانده گروه اتحاد سربازان شام) و دستیاری عبدالناصر شمیر (افسر فراری ارتش سوریه ، فرمانده "گردان البراء"و مسئول ربایش 45 زائر ایرانی در سال 1389 در مسیر منتهی به فرودگاه دمشق) ، به مبارزه با ارتش سوریه ادامه خواهند داد.
برای مخاطبان به روز تحولات سوریه از چهار جبهه متفاوت گزارش‌هایی مربوط به "تحولات میدانی جبهه حماه، جبهه حاشیه «دمشق»، جبهه «قنیطره»و جبهه «رقه» ارائه میشود

تحولات میدانی جبهه حماه – رویارویی بزرگ "جولانی با پلنگ"!
از روز گذشته جبهه النصره نبردی را با نام "غزوه محرده" علیه مواضع ارتش سوریه در شهر مسیحی نشین "محرده" واقع دردر 25 کیلومتری شمال غربی شهر حماه آغاز کرده است.
به گزارش خبرنگار مشرق به نقل از منابع رسانه ای نزدیک به جبهه النصره ، ابومحمد جولانی رهبر گروه تروریستی جبهه النصره به همراه "شیخ عبدالله محیسنی سعودی ، مسئول شرعی" این گروه در منطقه حاضر شده و ضمن ایراد خطبه جنگ! دستور اجرای عملیات را صادر کرده است.جبهه النصره دو هدف را از عملیات برای تصرف شهر محرده دنبال میکند :
اول، بستر سازی برای پیشروی به سمت حاشیه غربی حماه و تسلط بر شهرک‌ها و روستاهای اطراف آن که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد.
دوم، قطع شاهراه اصلی انتقال تجهیزات از بنادر طرطوس و لاذقیه به نیروهای ارتش مستقر در استان حماه
نقطه رهایی  جبهه النصره در روستای حلفایا در نزدیکی منطقه محرده قرار داشته است و در این عملیات بیش از 2000 جنگجو از 20 کشور مختلف دنیا (شامل 50 تونسی از شهر "السوسه")  شرکت دارند. فرماندهان گروه  تکفیری النصره قوانینی را برای شرکت کننده های در این عملیات تعیین کرده اند  به این شرح :
ممنوعیت کشتار زنان وکودکان 
ممنوعیت تعرض به کلیساهای مسیحیان
ممنوعیت غارت منازل مردم وهتک حرمت نوامیس!
ممنوعیت بریدن سر و تکه تکه کردن اجساد

از صبح روز گذشته حملات موشکی پراکنده به مراکز استقرار ارتش سوریه در حاشیه شهر محرده آغاز شده است.
اوضاع ارتش سوریه از نظر نیرو و تسلیحات مناسب گزارش شده است . درچند هفته اخیر و پس از پیشرویهای مکرر نیروهای جبهه النصره و ارتش آزاد در محورهای مختلف حماه و نزدیکی شدن آنها به شهر و فرودگاه حماه ، ستاد فرماندهی ارتش سوریه قریب الوقوع بودن خطر ازدست رفتن منطقه را بخوبی احساس کرده و تدابیری برای جلوگیری از این اتفاق اندیشیده شد!! در اولین گام یگانهای ارتش مستقر در حماه با پیوستن گردانهای رزمی از نیروی دفاع وطنی شهر حلب و حمص و کمیته های مردمی دفاع از منطقه (اهالی منطقه) تقویت و بازسازی شدند و تغییراتی در رده های فرماندهی آنها صورت گرفت. فرماندهی ارشد نیروهای خودی (اعم از ارتش ودفاع وطنی) بر عهده سرهنگ سهیل حسن (معروف به پلنگ!!!) فرمانده باکفایت و با درایت ارتش سوریه گذاشته شده که پیش از این فعالیتهایی در فرماندهی عملیاتهای  ارتش سوریه در استانهای حمص و حلب و ... داشته است .بنابر گزارشهای میدانی ارتش سوریه منطقه حلفایا و اطراف محرده را بشدت موشک باران کرده است!!
در قمحانه نیز واحد های ارتش سوریه با  جبهه النصره درگیر شدند و نیروی هوایی ارتش سوریه یک کاروان خودروهای جبهه النصره که برای حمله به مقر ارتش سوریه در روستای زوار در حال حرکت بودند بمباران کرد که بنا به ادعای رسانه های وابسته به ارتش اسد منجر به انهدام 5 خودروی زرهی مجهز به دوشکا و موشک انداز و هلاکت سرنشینان آنها شد. از طرف مقابل گزارش میرسد که عصر دیروز چند فروند موشک "گراد" به شهر حماه اصابت کرد .یکی از موشکها به محوطه نیروگاه حرارتی شهر حماه اصابت کرد که موجب آتش سوزی وسیعی شد.
منابع میدانی از شهر خطاب گزارش داده اند که درگیریهای شدیدی میان نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه با نیروهای النصره در جریان بوده است. لازم به ذکر است که شهر خطاب و پادگان زرهی ارتش سوریه در نزدیکی آن در هفته های اخیر به تصرف جبهه النصره درآمده بودند و نیروهای النصره پس از بسط سیطره خود بر این شهر، به روستاهای علوی نشین "ارزه ، شیر و شیحه" حملاتی را انجام داده بودند.
تحولات میدانی جبهه قنیطره (مرز سوریه با اسرائیل)
به گزارش خبرنگار مشرق ،روز گذشته منابع میدانی گزارش دادند که ائتلاف گروههای  معارض با ارتش بشار اسد  شامل گروههای (جبهة النصره ، جبهه انقلابیون سوریه ، جماعت اكناف بيت المقدس ، گروهانهای جهاد اسلامی، لشکر فلوجه حوران و احرار الشام ) ، پس از درگیری های شدید با ارتش سوریه در حاشیه قنیطره (نزدیک جولان اشغالی) موفق به کنترل کامل مرز سوریه با اسرائیل گردید.این ائتلاف  ، چند روز پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیاتی را با نام "وعده حق" برای تصرف مناطق مرزی استان قنیطره با فلسطین اشغالی به راه انداخته است. کانون درگیریها میان طرفین در روستاهای "جبا و تل كروم  و رواضی" در حاشیه قنیطره قرار داشته است. چهل و سه تن از کادرهای وابسته دیده بانان  سازمان ملل در منطقه تامپون میان اسرائیل و سوریه توسط جبهه النصره گروگان گرفته شده و بیش از هشتادنفر دیگر درمحاصره این نیروها قرار گرفته اند.
تحولات میدانی جبهه رقه
درگیریها در مزرعه "العجراوی" نزدیک فرودگاه طبقه که محل استقرار یکصد نفر از مدافعان فراری فرودگاه نظامی طبقه است وارد سومین روز خود شد.گروه داعش با تعیین مهلت زمانی به این نیروهای ارتش سوریه خواستار تسلیم آنها شده بود اما این درخواست از سوی آنان رد شده و با پایان مهلت تسلیم درگیریها میان دوطرف آغاز گردید.امروز داعش تصاویر جدیدی از روند تصرف فرودگاه نظامی طبقه در شهر رقه منتشر کرد. در تصاویر منتشر شده  داعش در این عملیات ، غنیمت گرفتن مقادیری تسلیحات و پیکر کشته شدگان ارتس بشار اسد او همچنین اعدام چند نفر از مدافعان فرودگاه که خودرا به داعش تسلیم کرده بودند به نمایش درآمده اس
ت

No comments:

Post a Comment