Wednesday 8 October 2014

درخراسان و مصر و شام و عراق فتنه و کارزار میبینم/ پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی ماهانی 124


   درخراسان و مصر و شام و عراق فتنه و کارزار میبینم/ پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی ماهانی

محمد حسین رجبی دوانی- از دست پروردگان دکتر فردید یزدی، که از او با عنوان پژوهشگر تاریخ اسلام!!! یاد میشود-  ادعا کرد: آنچه مسلم است با توجه به وعده های داده شده در روایات و روند اوضاع جهان، ما در آخرالزمان به سر می بریم اما آخرالزمان حد و مرزی برایش تعیین نشده که از چه زمانی شروع می شود و چه موقع به پایان می رسد. آنچه اهمیت دارد، ظهور حضرت ولی عصر(عج) و تشکیل حکومت عدل واحد جهانی و درهم کوبیدن قدرت های فاسد و جبار است.
ادیان نیوز: گروهک تروریستی داعش در ماه آوریل سال 2013میلادی اعلام موجودیت کرد. این گروه مسلح تروریستی که اندیشه سلفی جهادی (تکفیری ) را پیشه خود کرده، از زمان پیدایش خود تا کنون با حملات وحشیانه به شهرهای مختلف سوریه و عراق، بی رحمانه ترین جنایت ها در قرن حاضر را رقم زده است.
در این میان تحلیل های متفاوتی از ارتباط حضور این گروهک تروریستی و آشفتگی ها و ناامنی هایی که بوجود آورده است با وقایع آخرالزمان مطرح می شود که در این خصوص با دکتر رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام به گفتگو پرداختیم.وی با اشاره به اینکه حوادثی که اخیرا در سطح جهان وبه خصوص جهان اسلام پدید آمده بابرخی از روایات مربوط به نشانه های ظهور امام زمان (عج) شباهت دارد، درباره تطبیق ابن حوادث با روایات مربوط به آخر الزمان هشدار داد و تاکید کرد: ما نباید دنبال تطبیق این مسائل باشیم و باید به وظیفه خودمان که انتظار حقیقی است عمل کنیم؛ چه این حوادث مطابق با آن روایات باشد یا خیر. اگر ما منتظر اتفاق افتادن نشانه ها باشیم تا پس از وقوع آنها انتظار بکشیم، بیراه رفته ایم. باید وظیفه ای که از ما خواسته شده است عمل کنیم که همان انتظار فرج است.
این پژوهشگر تاریخ اسلام در پاسخ به این سوال که آیا داعش همان سپاه سفیانی در آخرالزمان است، اظهار داشت: داعش در دشمنی با شیعه همانند سفیانی است. در اینکه داعش یک جریان منحرف، فاسد، جلاد، سفاک و بی پروا از خداست شکی نیست و جنایاتی که مرتکب می شوند بعضا مطابق با مسائلی که در ارتباط با سفیانی که در روایات آمده است شباهت دارند، اما اینکه بگوییم اینها همان جریان سفیانی هستند درست نیست، چون سفیانی به شخص اول این حرکت اطلاق شده و به شخصی گفته می شود که مردمی را فریب می دهد. اما پشت این جریان فاسد و جنایتکار داعش، مفتیانی از سلفی های پلید هستند و آن جنایتکاری هم که در راس است خود را از نسل امام حسین می داند و مدعی ابوبکر حسینی البغدادی است.
رجبی دوانی با اشاره به روایات موجود در این زمینه افزود: خروج سفیانی در روایات ما از مسائل متواتر و قطعی است که که از نسل نحس بنی امیه یک فردی خروج می کند، فساد وتباهی را به بار می آورد و 9 ماه هم با جنایت حکومت می کند و بعد توسط امام زمان از میان خواهد رفت. ما روایاتی داریم که با این مسائل تطبیق می کند. حتی در روایات آمده است آشفتگی های سخت وجنایاتی در موصل صورت می گیرد و خشونت ها و کشتارهای فراوانی که در حمص و حلب و دمشق برپا می شود.
وی با ذکر روایتی ادامه داد: امام صادق (ع) با ذکر یکی از نشانه های ظهور حضرت می فرمایند:
وای بر عرب و بلایی که دامن گیر آنها می شود و اهل عراق چنان هراسی آنها را فرا می گیرد که آرام و آسایش را از دست خواهند داد.
رجبی دوانی در پایان تاکید کرد: در قضیه خروج سفیانی شخص مطرح است اما امروز این جنایاتی که صورت می گیرد شخص محور نیست وجریان است. چه بسا ممکن است این جریان منجر به بروز یک شخص خاص و محوری شود که همان سفیانی باشد اما قابل پیش بینی نیست و نمی توان اظهار نظر قطعی در این باره داشت
تجولات میدانی در کردستان سوریه
به گزارش رادیوفردا ادریس ناسان -که از او به عنوان معاون مسئول سیاست خارجه گروهی از کردهای محل که مدیریت منطقه کوبانی را برعهده گرفته‌اند -  روز چهارشنبه، ۱۶ مهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز خبر داد که بمباران مواضع گروه خلافت اسلامی (داعش سابق) در کوبانی مؤثر واقع شده و افراد این گروه هم‌اینک به بیرون از ورودی‌های این شهر رانده شده‌اند.
او به خبرگزاری فرانسه گفت که «وضعیت از روز سه‌شنبه تغییر کرده و نیروهای کرد نیروهای داعش را به عقب رانده‌اند».
آقای ناسان به رویترز نیز گفت که «آنها [داعش] هم‌اینک بیرون از ورودی شهر کوبانی هستند. گلوله‌باران و بمباران‌ها بسیار مؤثر بوده و در نتیجه آن داعش از بسیاری از مواضع خود به عقب رانده شده‌ است.»
پیش از اظهارات این مقام محلی، رامی عبدالرحمن، مدیر ناظر حقوق بشر سوریه، نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که «پیکارجویان خلافت اسلامی در شب گذشته از چند نقطه در شرق عین‌العرب (کوبانی) و حاشیه جنوب غربی این شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.»
وی افزود که پس از این عقب‌نشینی، نیروهای داعش هم‌چنان در قسمت‌های شرقی کوبانی و حاشیه‌های جنوبی آن حضور دارند، اما در جبهه غربی دیگر در داخل شهر نیستند.
او توضیح داد که این عقب‌نشینی پس از آن صورت گرفت که «مواضع داعش هدف حمله هوایی قرار گرفت و باعث تلفات دادن و خسارت دیدن دست‌کم چهار خودروی نظامی آنها شد.»
بنا بر آخرین گزارش‌ها، نیروی هوایی آمریکا و گروه ائتلاف شب گذشته نیز به بمباران‌های هوایی خود علیه مواضع داعش در اطراف کوبانی ادامه دادند و وزارت خارجه آمریکا نیز گفته‌ است که این حملات هوایی «مفید واقع شده است».
خبرگزاری فرانسه نیز بامداد چهارشنبه خبر داد که حملات هوایی آمریکا بامداد این روز در تپه‌های شرقی کوبانی آغاز شده‌ است.
حمله «خلافت اسلامی» به شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه که از حدود سه هفته پیش آغاز شده تاکنون دست‌کم ۴۰۰ کشته از دو طرف برجای گذاشته و به آوارگی بیش از ۲۰۰ هزار نفر انجامیده است.
مقامات آمریکایی: مسئله کوبانی هدف اصلی ما نیست
با شدت گرفتن درگیری‌ها در شهر مرزی کوبانی در سوریه، مقامات آمریکایی می‌گویند سقوط کوبانی «نزدیک است» اما هدف اصلی آمریکا نجات شهرهای سوریه در درگیری‌ها نیست بلکه تضعیف زیرساخت‌های «داعش» و کاستن از توان عملیاتی این گروه در عراق هدف اصلی واشینگتن را تشکیل می‌دهد.
شبکه خبری سی‌ان‌ان، روز چهارشنبه ۱۶ مهر از قول «مقامات آمریکایی»، بدون نام بردن از این مقامات، نوشت هدف اصلی آمریکا از بمباران گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق)، هدف قرار دادن رهبری داعش و پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تحت کنترل این گروه است تا بدین‌وسیله توان عملیاتی داعش در عراق تضعیف شود.
این مقامات گفته‌اند که نجات عراق، به چند دلیل، هدفی راهبردی‌تر برای آمریکا است.
به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این دلایل این است که ایالات متحده با دولت عراق رابطه دارد اما خواستار کنار رفتن دولت سوریه از قدرت است.
دلیل دیگری که از سوی این مقامات ذکر شده این است که ایالات متحده در عراق هم‌پیمانانی در جبهه زمینی دارد، ازجمله نیروهای عراقی و پیشمرگ‌های کرد.
درخواست مقام ارشد سازمان ملل
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با شدت گرفتن درگیری‌ها در کوبانی، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل روز سه‌شنبه از رهبران جهان خواست تا برای نجات کوبانی اقدام کنند.
استفان دمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، با اشاره به ساکنان کوبانی گفت که «آنها با شجاعت زیاد از خود دفاع کرده‌اند اما چیزی نمانده که دیگر قادر به این کار نباشند.»
او تأکید کرده که ساکنان کوبانی با سلاح‌های عادی می‌جنگند اما داعش تانک و خمپاره دارد. او در ادامه خطاب به جامعه بین‌الملل گفته‌است که «باید» از مردم کوبانی دفاع کنند.
تظاهرات کردها در کشورهای مختلف
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اثر تظاهرات‌های گسترده‌ای که در مناطق کردنشین ترکیه در اعتراض به «اقدام نکردن دولت ترکیه» علیه داعش به راه افتاده دست‌کم ۱۴ نفر کشته شده‌اند.
یکی از مقامات امنیتی در جنوب شرق ترکیه به این خبرگزاری گفت که هشت نفر از کشته‌شدگان مربوط به شورش سه‌شنبه شب در شهر دیاربکر، بزرگ‌ترین شهر کردنشین شرق ترکیه هستند.
هم‌چنین بر اثر این اعتراضات صدمه زیادی به فروشگاه‌ها و اتوبوس‌های شهری دیاربکر وارد شده و اعتراضات مشابهی نیز در آنکارا، بخش‌هایی از استانبول، ماردین و دیگر شهرها جریان داشته است. اعتراضات در استانبول با پرتاب تعداد زیادی کوکتل مولوتوف همراه بوده است.
در همین حال، آسوشیتدپرس نیز گزارش می‌دهد که سه‌شنبه شب در شهر هامبورگ آلمان میان کردهای ساکن این شهر و «سلفی‌ها» درگیری رخ داده که بر اثر آن ۱۴ نفر زخمی شده‌اند و ۲۲ نفر نیز هم‌اینک در بازداشت پلیس هستند.
این درگیری پس از آن رخ داد که صدها تن از تظاهرکنندگان کُرد در جریان راهپیمایی خود با اعضای یک مسجد محل با گرایش سلفی روبه‌رو شدند.
تظاهرکنندگان ایرانی نیز روز ۱۵ مهر ماه در چند شهر ایران به خیابان آمده و حمایت خود را از ساکنان  کوبانی نشان دادند.
گزارش شده‌است که نزدیک به یکصد تن در مقابل سفارت ترکیه در تهران تجمع کردند. همچنین در دیگر شهرهای ایران از جمله سنندج، تبریز و مهاباد تظاهرات در حمایت از مردم کوبانی برگزار شد.

No comments:

Post a Comment