Thursday 8 January 2015

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی موسوم به "وحدت مسلمانان" نمونه ای از شکاف عمیق شیعه-سنی بود


   بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی موسوم به "وحدت مسلمانان" نمونه ای از شکاف عمیق شیعه-سنی بود

fc6a9e95-0e3f-49be-bdfa-12802f9f5ce7_4x3_690x515
خبرگزاری افراطی و تندروی موسوم به "رسا" در قم با انتشار تصاویری از نماز جماعت شرکت کنندگان در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی به اصطلاح «وحدت»  نشان داد که طرح ریزیهای برنامه ریزان این کنفرانس به اصطلاح بین المللی برای تقریب شیعه و سنی در ایران، با ناکامی کامل و شکست تاسفبار روبرو شده است.
2c7ad998-9a40-4ae0-a4db-0aaa74e4b5ed_16x9_600x338
ما در اینجا به انتشار دو عکس از این نشست مبادرت میکنیم و یادآوری مینمائیم که با فشار دستگاه امنیتی سانسور برمطبوعات، خبرگزاری رسا کوتاه مدتی پس از انتشار تصاویر این نشست که نشان از پراکندگی نمازگزاران شیعه و سنی در صفوف جداگانه و گروه های متفاوت داشت مجبور به حذف این پست از سایت خبری خود شد! تا ظاهر قضیه حفظ و تصور وحدت با انتشار این تصویرها مخدوش نگردد!
اما سانسور و پروپاگاندا هرگز جای وحدت را نخواهد گرفت. طبیعتاً کسانی که بیش از دو دهه است با برپا کردن یک سیستم تکفیری عموم هموطنان بویژه مسلمانان سنی و صوفی را از اساسی ترین حقوق شهروندی خود- یعنی داشتن عبادتگاه و مسجد و حسینیه-  محروم میکنند، چگونه میتوانند پرچم افراز وحدت و یگانگی باشند؟!!!  مسلم آن است که مقصود برگزار کنندگان این قبیل نمایشهای تشریفاتی، طرح بحث وحدت برای تخفیف و تحقیر پیروان مذاهب و طرایق اسلامی است. ترفندی نخ نما و فرسوده!
به نوشته سایت العربیه برخی از فعالان اصولگرا در فضای سایبری، انتشار تصاویر نماز حاشیه کنفرانس را «رسوایی» برای جهان اسلام و ایران توصیف کرده‌اند. سایت العربیه در اینباره افزوده است: در تصاویر منتشر شده، شرکت کنندگان شیعه و سنی در کنفرانس «وحدت» نماز جماعت خود را به طور جداگانه در یک مسجد برگزار می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران به درخواست آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، روزهای ولادت پیامبر اسلام را «هفته وحدت» نامید. از آن زمان، کنفرانسی در ایران با حضور شخصیت‌های سیاسی و دینی شیعی و سنی برگزار می‌شود که کنفرانس «وحدت» نام گرفته است. سخنران افتتاحیه کنفرانس امسال، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بود.

No comments:

Post a Comment