Sunday 4 January 2015

اظهارات تکراری مقامات حکومتی و تداوم سرکوبها علیه دراویش در گفتگو با دکتر سیّدمصطفی آزمایش




اظهارات تکراری مقامات حکومتی و تداوم سرکوبها علیه دراویش در گفتگو با دکتر سیّدمصطفی آزمایش

imgo
همایشی با عنوان پیامبر رحمت و مدارا قرار است روز پنجشنبه این هفته در دانشگاه تهران برگزار شود. در این گردهمایی 30 مقاله تحقیقی با محوریت پیامبر اسلام ارائه خواهد شد. در آستانه این همایش حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیتهای دینی - مذهبی در یک نشست خبر در پاسخ به پرسشی پیرامون برخورد با دراویش در سالهای اخیر گفت : "آنها اتفاقات ناگواری بود، مصلحت نبود اتفاق بیافتد و بعد هم تکرار نشد."
دکتر سیدمصطفی آزمایش مدیرمسئول انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران در گفتگو با رادیو فردا از ادامه فشارها و سرکوب علیه دراویش سلسله گنابادی اینطور گفته است :
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی، روز جمعه، ششم دی، در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره برخورد با دراویش در سال‌های اخیر گفت: «آنها اتفاقات ناگواری بود و مصلحت نبود اتفاق بیفتد و بعد هم تکرار نشد.»
ادعای این مقام ارشد درباره عدم تکرار این «اتفاقات ناگوار» در حالی است که شواهد و اخبار به‌ویژه در سال‌های ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از تکرار آنها و فقدان اراده برای جلوگیری از آنها حکایت دارد.
آقای یونسی این برخوردها را «حرکتی خودسرانه» و «خارج از اراده حکومت و حاکمیت» جمهوری اسلامی ذکر کرده و افزود که حاکمیت جمهوری اسلامی «به هیچ وجه موافق این تندروی‌ها نیست».
آقای یونسی اضافه کرد: «قانون برای هر شهروند ایرانی حقوقی قائل شده و اگر آن شهروند تابع هر مذهب و دینی هم باشد حقوقی دارد و هیچ کس حق ندارد به حقوق دیگری تعدی کند و این کار جرم است.»
وی تصریح کرد: «آن چه اتفاق افتاد برخلاف مصالح و قانون جمهوری اسلامی بوده است.»

No comments:

Post a Comment